Bearclaw

Alla inlägg den 7 november 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 7 november 2009 21:40

Ni får fortsätta att ha en helt underbar skön lördag.

Ska börja runda av lite eftersom jag ska upp tidigt i morgon.

Vi ska på Malmövalp med våran lilla Saga.

Good Night  


Sov nu så gott och va nu rädda om er


KjamisarFlört

Av Rosie-Marie & Harry - 7 november 2009 19:49

Ja det här med killar och tjejer. Blir rätt ledsen när jag hör ungdomar prata om just tjejer te.x Det var nämligen så att en höll på bli pappa men tjejen valde att ta bort barnet. Då säger killen att hon sa ju att hon skyddade sig… Detta gör mig förbannad ska ni veta vi lever i 2009 och inte på 1800 talet. Det är lika mycket killen skyldighet att se till att han inte blir pappa som tjejens. Vill man inte ha barn då skyddar man sig och det spelar ingen roll om man är kille eller tjej. Det finns ju inte bara barn man ska oroa sig för det finns ju sjukdomar man kan få när man har sex, och även detta skall man skydda sig mot.  Nej både killar och tjejer ta ert ansvar är ni stora nog att ni kan ha sex så kan ni även ta ansvar för det ni gör.


För det är inte alltid så lätt för en tjej om det skulle just bli ett barn att göra abort. Det är många känslor som är med i en sådan sak.

Många killar tycket att det är väl inget, då säger jag bara det skulle ni ha tänkt på innan ni hade sex.

För tjejen i detta läget bestämmer själv om det ska bli barn eller ej. Vilket många kanske tycker är fel, men det gör inte jag för det är tjejen som ska bära detta barn och ta den stora risken att föda fram det. Och hade man skyddats sig så hade det inte hänt.

Jag pratade med våra barn om detta och jag säger det till våra stora killar att det är även ert ansvar att skydda sig om man anser sig vara stor nog att ha sex.


kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 7 november 2009 16:33

Vill bara göra en påminnelse att det har kommit en ny hemsida

För oss hundägare där man kan få lite info om just hundar.

Vill man vara med bland länkarna så är det bara att maila webbmastern.


www.hundeng.se


 



Av Rosie-Marie & Harry - 7 november 2009 14:45

Ja vad skall man säga om detta gråa väder som vi har här hos oss.

Själv blir jag seg och trött men jag brukar känna mig lite piggare av en blomma.

Så jag ger er en om ni också känner er lite trött och seg.

rödros  

Ha en skön lördag, kjamisarFlört

Av Rosie-Marie & Harry - 7 november 2009 12:50

Härom dagen när dottern badade så fick hon lite sällskap, men katten ville inte bada bara nyfiken.

Mimmi och dottern  

Mimmi är riktigt nyfiken på vad som är där inne, även fia bruka komma in och titta.

Men denna gång så gjorde hon inte det.


Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 7 november 2009 11:48

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok Skrattande


Nospussar på erTungan ute


 

Av Rosie-Marie & Harry - 7 november 2009 11:12

Då var det redan lördag och barnen är ute och leker vädret är ju inte jätte fint men de kan vara ute. Frisk luft är toppen och det är skönt att de kan vara ute lite stund i alla fall.


Gubben är och låna en torktumlare efter vi inte har någon än och jag har lite kläder som måstes bli torra redan idag. Vi hade jätte tur som fick låna en som inte används just nu så det tackar vi för.


Gubben skall även bygga lite på sonens rum så det kan bli klart och även den stora sonen ska fixa sin stuga. Han vill ju flytta in och det förstår jag att det måste bli skönt även för honom. Det kommer bli toppen för de båda pojkarna när det väl bli klart. Ja för mig med så jag kan få lite ordning på vår tomt. Just nu är det lite stökigt vilket stör mig mycket för det var så fint bara innan branden i vår tvättstuga. Och jag vill inget annat än att det ska bli städat innan jul.


Ha en super skön lördag, kjamenSkrattande

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards