Bearclaw

Alla inlägg den 18 november 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 18 november 2009 20:11

Nu i ro slummra in
allra käraste min
låt en ängel ta din hand
in i drömmarnas land
och låt tankarna fly
tills en ny dag ska gry.


Och en ängel du ser
när i drömmen du ler,
som i lysande prakt
vid din säng håller vakt,
och med kyss på din mun
vaggar hon dig i blund.


Ingela Forsman

 

Av Rosie-Marie & Harry - 18 november 2009 16:29


Jag bara längtar tills barnen och vi ska baka pepparkakor och lussebullar.

Att känna hur hela huset fylls med dessa underbara dofter

Denna förberedelse inför julen är så mysig och ofta måste jag säga just  nu , brukar barnen vara så goa mot varandra när vi håller på att pyssla med allt som vi bruka göra.

 

Av Rosie-Marie & Harry - 18 november 2009 09:48

Jag måste bara tala om för er att nybörjar kursen jag har i Emmaboda har jag en tjej som är helt underbar, själv klart är de allihopa det men hon är lite speciell. Hon är så glad och positiv och man blir så glad av att bara se henne.

Hon dansa av hela sitt hjärta och blir det lite fel så fortsätter hon att dansa. Detta är en människa som bjuder på hela sig, jag bara gilla henne. Sa även det till henne igår att hade det funnits fler av henne så hade världen sett mycket bättre ut. Och hon hade förlängt livet på så många som hon hade bjudit på skratt.


Jag vet att hon bruka läsa min blogg och hemsida, vilket jag tycker är jätte roligt.


Så jag säger bara det du är en helt underbar människa och tusen tack för att jag har fått lära känna dig, kjamen

 

Av Rosie-Marie & Harry - 18 november 2009 09:33

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok Skrattande

Idag står gubben för detta inlägg så gå gärna in och läs


Nospussar på er,Tungan ute

 

Av Rosie-Marie & Harry - 18 november 2009 08:37

Ja idag börjar denna dagen super bra, dottern vaknar runt 03,00 och vill inte sova runt 05,00 så får jag henne att somna igen. Då kommer 4-åringen in i sängen och jag sover rätt dåligt när jag har barnen i min säng, men när de kommer in till mig så får de stanna. Sen efter ca 06,15 så väcker 16-åringen mig för han undrar om han kan få sina pengar.

Jag sa till honom att jag kör honom till skolan efter en stund så var det bara att stiga upp och väcka pojkarna som skulle till skolan. När jag hade väckt dem då vaknar dottern och vill ha välling. 6-åringen och 9-åringen äter sin frukost och gör sig ordning, då börjar väl de att bråka om dessa kulor som de har.

Detta bråk håller på i 30min och då skulle de till bussen.


Sa till dem att nu får det vara bra med allt bråk undrade om de ville att jag skulle vara så elak mot dem som de är mot varandra men det ville de inte. Sa till dem att det kommer att råda kul förbud om de inte ser till att lösa deras kulor och bråk om dem. Fundera på att strejka hihihi-


Vad som händer idag ja vem vet himlen kanske öppna sig och ner faller snälla barn hihihi.

Men trots allt bråk som de håller på med just så skulle jag inte vilja vara utan dem.


Ha det nu så gott och ta vara på er, kjamenSkrattande

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards