Bearclaw

Alla inlägg under juli 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 30 juli 2007 07:36

Äntligen nu ska vi snart åka på semester vid tolv tiden så är vi iväg. Just nu får det regna snöa men det ska bli så skönt att få åka iväg och slippa alla måsten som man har hemma. Vi håller nämligen på med att renovera vårt hus, och det är mycket som skall göras. Det gamla ska bytas ut och vi ska bygga ut sen är det ju tomten som ska göras i ordning. Då är det skönt att man ska åka iväg och ladda sina batterier lite, man behöver det för att orka med allt. Men naturligtvis så vore en stor sol på himlen pricken över i:ett. Igår kväll blev sängen i husvagnen klar bilen blev nästan klar min man skall köra in och köpa det sista som fattades. Och två utav våra pojkar ska följa med och panta sina burkar som de har sparat ihop, de vill ha lite extra pengar med sig. Det som behövs göras innan vi åker är att packa ut det sista u vagnen städa av lite i huset. Barnen vill att vi ska åka nu även våra hundar är lite ivriga de ser ju att vi springer fram och tillbaka. Det är roligt att se alla som springer runt en och är rädda att vi ska glömma bort de. Det som man är lite rädd för att om man trampa på dem eller ramla över dem. Och som vanligt så händer det alltid något när vi ska åka iväg. När vi vaknade så fungerade inte tv-rummets lampor dem gick på halvfas även delar av våra utrymmen ute fungerade inte som det skulle. Min man sprang fram och tillbaka bland propp skåpen och kunde inte se vilken propp som var sönder. Och hans mätarverktyg var sönder så han kunde ju inte mäta upp var proppen hade gått. Efter att ha snurrat runt här hemma ett tag så stannade en utav kommunens bilar utanför, så min man frågade dem vad det kunde vara då var det ett fel i deras kabel.  Då fick att han stressa runt i onödan, men han vaknade i alla fall(hahaha). Nu är det bara och vänta på nybakade frallor som min man skulle köpa när dem är iväg. Ska lägga den minsta en stund han är lite trött, hans bröder börja vakna till liv och vill ha välling. Ska fixa välling till dem och sätta på lite kaffe sätta mig ner en stund och tänka efter vad det som jag inte har tagit med oss.

kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 29 juli 2007 10:46

Vad skönt det var att få sova till 07.00 det var ett tag sen, det var toppen att de små ville sova lite längre. hurra!! Kan tänka mig att i morgon är det kl. 05.00 som gäller igen, man bruka få vara glad en dag. Nu ska man fixa till resten som vi inte hann igår, och som vanligt så är det alltid något som händer innan man kommer iväg. Barnen säger jämt att det måste vara så annars blir det ingen rolig semester, man måste nog hålla med de fast det är inte roligt när det händer. Jag har suttit och tittat på animal planet det är skämmande att se hur människor behandla sina husdjur. Undrar om man har något hjärta alls i kroppen såg en hund som de hade kedjat i 1år och flugorna var överallt han hade öppna sår i maten fanns det en hel myrstack i matskålen. ( Det är ju inte klokt) I det läget är det bra att det finns djurpoliser som hjälper alla djur som inte kan försvara sig själv. Nu ska jag bara dricka upp mitt kaffe sen är det full fart som gäller. Det sista ska ut i husvagnen idag bilen ska plockas i ordning. Och min man ska göra det han måste göra han har lite svårt att komma igång. Men det slutar alltid att det han gör blir bra tack för det (hehehe). Fast ibland kan även det bli lite fel, men vem kan inte göra det. Nu när de stora killarna är vakna ska de äta frukost, sen är det att packa som gäller för dem. De små är lite stirriga nu de vill att vi ska åka iväg nu inte sen. Även hundarna springer runt längs benen på en, och vill inte att man skall glömma bort dem. Nu är det dags att börja fixa ordning innan regnet kommer igen. (All detta regn)

Kjamen :)
Av Rosie-Marie & Harry - 28 juli 2007 23:27

Som sagt min morgon började bra:) Nu är det så att den ju fortsatt att bara vara mer att göra. Husvagnen ska packas man skulle även se till att vagnen är städad. Sen ska ju allt in i denna husvagn och jag ska bara säga att har man några barn så är det lite kläder som skall med. Och vi ska vara borta i 14-dagar så ni kan tänka er hur mycket kläder som skall med till 8mån, 2år, 4år och till vår 8årig. Våra tonåringar får packa sina väskor själva:) sen är det våra hundas saker som skall packas. Och jag min man ska ju med ha kläder med sig allt detta måste jag se till at det kommer med. Min man får se till att bilen fungera och husvagnen, han får även fixa en säng till i husvagnen så att inte vår 4åring stillar ner. Men trotts all denna stress och jobb så är det roligt för vi skall göra detta tillsammans. Tyvärr så ska inte våra två flickor följa med de har flyttat hemifrån skaffat pojkvänner jobb. Man måste få erkänna att man sakna dom vi har haft så roliga resor som man knappas kommer att glömma. Men en sak är säkert vi älskar våra barn och djur SÅ MYCKET.

Kjamen

 
Av Rosie-Marie & Harry - 28 juli 2007 10:14

Vad trött man kan vara ibland. Idag när jag vaknade vid 05.00 så ville bara ta något gammalt över mig och hoppades att kunna vakna någon annan dag. Men det kunde man inte göra det var bara att ta på sig kläderna och se till att hundarna kommer ut. Men jag fick börja med att byta blöjor på våran 8månaders son Sen ta och torka upp kisset från golvet som Gabriela hade gjort. Sätta Hannes i sin stol bära ut hunden och börja gå runt tomten så att Gabriela gjorde ifrån sig. När vi väl var klara så var det bara att bära in Gaby torka av båda hundarnas tassar. Och gå in ta hand om vår son lekte med honom en stund och sen fick han vila. Linus och Kenny vaknade då var det vällning som gällde fixade detta bytte blöja på Linus. Nu var det hundarnas tur att få lite mat. Sen blev det lite lugnt till min pappa kom då blev det liv i båda hundarna Fabian vet att han alltid får något gott när han kommer. Och Gaby följde bara efter som en liten vante och tyckte allt var mycket roligt. Nu har min man och min far semester och vi skall åka iväg i 14-dagar det skall bli så skönt. Men det är mycket som skall göras innan vi kan åka.

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 26 juli 2007 11:12

Jag har ju glömt att tala om att vi har varit hos vetrenären med Gaby vi var tvungna att ha ett friskhets intyg det är ju detta med försäkringarna. Men hon var i toppen form vetrenären hittade inget allt Gaby fick en spruta och blev chip märkt. Trodde först att jag skulle bli tvungen att diska mig ur detta, men det blev inte så dyrt. Det som var lite drygt var att vi skulle vara där kl.15.00 men kom inte in fören kl.15.45 Det var många djur som skulle ha hjälp. Sen när vi väl kom in gick det rätt fort vetrenären hade lite svårt att läsa ur Gabys pass. Efter lite råd från en annan så kom de fram till att allt stod rätt till och att hon behövde en spruta sen ska hon ha en vid 1års åldern.  När vi väl kom ut så fick jag ringa min man han stod nu hemma och hoppade trettioett. Han skulle nämligen calla på en hamndans. Ni undrar nog vad calla är för något. Jo han talar om för dansarna vad de skall göra, (det är squaredance). Ut i bilen in med hunden i sin bur och ringde upp min man. Han talade om för mig att vår äldsta son hade skadat sig och svimmat. Han mådde bättre men han var vit i ansiktet, när jag kom hem låg han i soffan. Som tur var hade det gått bra trots att det blev ett ljupt hack i fingret. Sen var det att se till att min man fick göra sig i ordning fixa till de barn som skulle med. Fråga Sebbe vår stora son om det var okej nu att passa sina bröder, och det var okej. Så vi som åkte iväg var jag min man vår 8 åring den minsta och Sammy 14år. Tyvärr så kom han lite sen men dansarna hade roligt nr han var klar. Och det är ju det bästa man kan vara med om när man står på en scen och utför något.

Tack för denna dagen.

a om att vi har varit hos vetrenären med Gaby vi var tvungna att ha ett friskhets intyg det är ju detta med försäkringarna. Men hon var i toppen form vetrenären hittade inget allt Gaby fick en spruta och blev chip märkt. Trodde först att jag skulle bli tvungen att diska mig ur detta, men det blev inte så dyrt. Det som var lite drygt var att vi skulle vara där kl.15.00 men kom inte in fören kl.15.45 Det var många djur som skulle ha hjälp. Sen när vi väl kom in gick det rätt fort vetrenären hade lite svårt att läsa ur Gabys pass. Efter lite råd från en annan så kom de fram till att allt stod rätt till och att hon behövde en spruta sen ska hon ha en vid 1års åldern.  När vi väl kom ut så fick jag ringa min man han stod nu hemma och hoppade trettioett. Han skulle nämligen calla på en hamndans. Ni undrar nog vad calla är för något. Jo han talar om för dansarna vad de skall göra, (det är squaredance). Ut i bilen in med hunden i sin bur och ringde upp min man. Han talade om för mig att vår äldsta son hade skadat sig och svimmat. Han mådde bättre men han var vit i ansiktet, när jag kom hem låg han i soffan. Som tur var hade det gått bra trots att det blev ett ljupt hack i fingret. Sen var det att se till att min man fick göra sig i ordning fixa till de barn som skulle med. Fråga Sebbe vår stora son om det var okej nu att passa sina bröder, och det var okej. Så vi som åkte iväg var jag min man vår 8 åring den minsta och Sammy 14år. Tyvärr så kom han lite sen men dansarna hade roligt nr han var klar. Och det är ju det bästa man kan vara med om när man står på en scen och utför något.

Tack för denna dagen.

Av Rosie-Marie & Harry - 25 juli 2007 13:28

När jag vaknade i morse vd 05.00 för att ta ut Gaby så såg det ut som att det skulle börja regna vilken sekund som helst. Men vid 10.30 så såg man att solen ville titta fram, och man känner sig mycket piggare. Tänk vad solen påverka oss lite ljus gör att energin bara flödar. Nu är det bara hålla tummen att den vill stanna hos oss, för när man såg på vädret såg tyvärr inte lovande ut. Så nu är alla barnen ute och leker och hundarna med. Fast den lilla fick jag ta in en stund hon vill inget annat än att krypa under stugan som vi har på tomten. Det var bara att ta fram brädor och täppa till alla hål och hon springer och letar nys ställen som hon kan gömma sig på. Fast barnen gör allt för att hon ska stanna hos dom Ropar man på Gaby så kommer Fabian springande och vifta på svansen. Tänk om Gaby med kunde vara lika duktig man får glädja sig att det kommer. Man är bara så rädd att hon skall göra sig ila när hon kryper under allt hon kan hitta. Är nu inne för att jag har gett min minsta son lite mat ska lägga honom och ge mig ut igen. Man skall ju ta vara på den sol som tittar fram.

Kjamen
Av Rosie-Marie & Harry - 24 juli 2007 13:05

Tänk att det kan regna så mycket helt otroligt. Men man får väl göra det bästa utav semsester och sommarlovet. Det hjälper ju inte att dega ihop fast man vill inget annat än ta något gamalt över sig. Och hoppas att det blir bättre när man titta ut igen.

Nog med allt detta negativiteten.

Man får väl baka lite göra något gott till fikan då blir i alla fall mina barn glada. Hundarna med får dom minsta bruka lämna fina spår efter sig. Men dessa blöta pälsar som man gör så gott man kan får att få torra. Det är inte lätt det kan säga när den minsta inget annat vill än springa i alla pölar som vi har på våran tomt. Vi har varit ute och städat den och hon var galen sprang rätt igenom vatten pölarna när vi skulle gå förbi. Och Fabian bara låg och tittade på henne och undrade vad hon gjorde. Men vi fick avbryta vårt jobb eftersom regnet blev lite för mycket, känner sig som en blöt katt. Jag lever på hoppet så när dt väl sluta regna så ska jag ut och fortsätta med min städning . Så nu ska det bli nybakade kakor och lite kortspel med min näst största son.

Kjamen  

 
Av Rosie-Marie & Harry - 22 juli 2007 10:30


Ett Ordspråk:  

Innan du lånar pengar av en vän, bestäm först vilket du behöver mest.


  

Jag måste säga att tiden bara rinner iväg ena dagen så är det måndag och pang är det söndag. Förstår inte riktigt hur man skall hinna med allt man vill göra. Men, men tyvärr kan man inte göra något åt det. Stressa inte mer äm nöd vändigt utan lev ert liv väl man vet aldrig om man bli lovad en morgon dag.

Vår lilla tjej blir 13veckor och hon blir bara duktigare och duktigare för varje dag som går. Och våran Fabian tror att han kan leka med henne, så man måste lugna ner honom lite. Och även han är duktig nu kan han till och med till låta Gaby att ligga brevid honom. Det gjorde han inte innan utan då vände han sig bort hela tiden.  När hon är för mycket så går han ut i hallen och lägger sig för dit kommer hon inte ut. Vi var på Öland i går för min man skulle sjunga på en uppvisning. Båda hundarna var med oss och dom tycker det är roligt att få vara med. Det är nämligen sällan vi har lämnat Fabian hemma själv, så han vet att han få följa med när vi åker någon stanns.

Nu ska vi även vänja Gaby till detta med det är skönt att kunna ha sina djur med sig när man är iväg. Dom stal nästan uppvisningen för dansarna för människorna som tittade gick fram till hundarna och tittade. Men Harry blev inte ledsen för detta dom tittade ju lite på honom:)

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
31
<<<
Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards