Bearclaw

Alla inlägg under november 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 29 november 2008 12:32

Fy katten vad telia är dåligt vi har haft jätte problem med vårt nät och de har lovat mer än en gång att felet är fixat. Men tro inte det får problemet har varit där i flera månader utan att någon har gjort något åt det. Och som vanligt är man en sådan liten kund att de skiter i vilket eller något dit åt. Förstår inte hur man behandla en kund på ett sådant sätt och tro mig vi har haft stora problem med vårt nät och telefon. Man får inte mycket förtroende för folk när de säger något till en (menar företag som bland annat telia) för deras ord verka inte betyda något i detta sammanhang.  Det skall bli roligt om att få höra vad de lovar en denna gången Suck. Så vi får se hur länge det fungera denna gång är lite tråkigt när man inte kommer ut. Man kan inte läsa mail eller titta in hos alla blogg vännerna.

Var på kurs i tisdags i Emmaboda  och det var trevligt de fick dansa som bara den,  (hehehe) det är alltid roligt att kunna göra andra glada. Jag har 2ggr kvar sen är det även jul lov där och 1gång kvar på squaredansen. Jag ska baka lite som vi kan ha som fika för vi har även möte innan dansen. Det är lite blandat när man gör ett uppehåll för samtidigt som det är skönt så är det synd eftersom man tycker att det är så roligt att få lära andra att dansa. Och jag har sagt till mig själv att jag skall hålla på så länge jag tycker det är roligt, tycker jag inte det längre då skall man sluta. Eftersom man gör ju inget bra ifrån sig om man har tappat gnistan för det man gör. Men som sagt ännu tycker jag att det är jätte roligt med dansen.

Fabian är fort farande hel knäpp eftersom Gaby löper men konstigt nog har han inte slutat att äta än. Och barnen är lite sur på Senyaya för hon vill gärna äta upp deras clementin, för Senyaya älskar bara allt som barnen äter. Vår 2-åring blir jätte arg på henne när hon försöker ta något från hans hand, men han säger något på hans språk och hon släpper.

Vår tvättmaskin har gått sönder så vi blev tvungna att köpa en ny vi hittade en som verkade vara bra för oss, så vi tog den. Harry kopplade in den när vi kom hem med den och överlycklig skulle koppla på en maskin tvätt. Efter en stund så hade den lämnat ett felanmälan på maskinen vi kollade upp vad det kunde vara och det visade sig att maskinen var sönder. Blev riktigt förbannad över detta för köper man en ny vara så skall den inte vara sönder vi hade inte ens tvättat en maskin i den. Har fått vänta i flera dagar innan reparatören kom han är här i dag, och tvätten minskar inte vill jag lova. Så det skall bli intressant att få höra vad som är fel om vi blir tvungna att byta ut denna med eller om han kunde laga den.

Vår 9-åring skall lucia på pro i Ronneby  han tycker att det skall bli jätte kul,  skolbarnen bruka vara där och lucia. Harry skall köra några barn in och hem och 9-åringen blev glad för då får han vara kvar på fritis tills de skall åka. 2-åringen har fyllt 2år i måndags så han fick en jätte fin trehjuling som hans bröder har bråkat med honom om. Vi har varje dag haft bråk om denna cykel kan inte förstå varför de måste ha samma saker. Men vi hoppas de skall bli trötta på trehjulingen det är bara att vänta ut dem eller något dit och. Nu får ni sköta om er ha det så bra.

 Kjamen  
Av Rosie-Marie & Harry - 22 november 2008 08:21

Då var det lördag och rätt kallt ute vår svärson och mellersta dottern kom med frallor vid 07.00 Harry och svärsonen skall hjälpa vår äldsta dotter och svärson att flytta idag.  De skall flytta till hus och de har längtat så att få kunna flytta in. Så nu sitter vi och äter frallor alla små pojkar har vaknat så de äter de med. Idag slapp jag baka men barnen är roliga för de tycker att mina frallor är godare. Nu har Harry och svärsonen åkt för att hämta saker hemma hos min mamma sen ska de hämta vår 15-åring för han ville också hjälpa till. Jag och mellersta dottern skall åka upp och äta vi ska inte hjälpa till kanske lite men det är inget som vi har planerat.

Jag hade kursavslutning i Nybro i torsdags så de fick diplom och en ros av mig och jag fick en fin blomma av dem. De fick dansa till jullåtar och vi dansade mycket det var roligt, men jag skall åka upp på söndag för att dansa en extra gång. Emmaboda har jag några gånger till med innan de skall sluta på deras kursavslut skall de få fika av mig men även diplom och en ros. Jag tycker det är roligt att ge bort detta när man slut. De i Nybro frågade mig om jag ville hålla i kursen även på tisdagarna och ja sa ja. För mig spelade ingen roll på rund av att jag har kurserna i Emmaboda och då kör jag bara till Nybro när jag är klar i Emmaboda. Detta inbär att jag kommer att ha 3st kurser på tisdagarna, så nu hoppas jag att squaredansen inte kommer vara på tisdagarna nästa termin för då kan jag inte dansa. Och motion får jag när jag har kurserna för jag dansa alltid med mina kursdeltagare man kommer att sova ovaggad när man kommer hem.

Nu får ni ha det så bra och ta vara på varandra, kjamen

  
Av Rosie-Marie & Harry - 17 november 2008 13:11

Hej på er alla idag så skiner solen och energin bara frodas (heheehe) visst är det konstigt men när solen väl tittar fram så blir man mycket piggare. Så i dag var det riktigt trevlig att vakna när man såg hur solen började stiga fram bland träden. Så idag skall jag göra allt tråkigt som att städa och tvätta man får passa på när man är laddad. Harry håller på i stora rummet vi har satt in en karmin och det blir så bra. Men nu håller han på med skorstenen och sätter allt på plats det är riktigt kul och se hur det förändras hela tiden. Skall även börja med vårt nya sovrum och rummet till de minsta, och när det blir klart så har vi ett hundrum. Inte fel när man har tikar som löper at kunna stänga in dem i ett rum där man inte behöver springa. Det går visst och sant nu med det ända är man får ha mera koll så att barnen stänger grindar omkring sig. Måste säga att barnen är mycket duktiga på att fixa detta men ändå det blir skönt att slippa detta.

Fabian tycker nästan synd om sig eftersom Gaby luktar så gott nu och han får inte vara hos henne. Men hon har ju precis börjat men det fungera bra och det är ju skönt. Senyaya hon struntar i vilket eftersom hon lider inte hon får leka med dem båda. Och denna lilla busiga lilla valp hon älskar att ligga i våran soffan. Men där ligger hon bara om natten när vi inte ser det men när jag har gått upp om natten så har jag sett henne ligga där. Ja dessa djur det är inte mycket som skiljer sig från barnen utom att de inte är människor.

Nej nu skall jag se till att fixa ordning vårt hem lite innan alla barnen kommer hem och vill ha massa mat. Så sköt om er och ta vara på er, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 14 november 2008 15:25

Ännu en regning höst dag fy katten vad jag blir seg av detta grå väder. Hade som sagt kurs i går det var mycket trevligt alltid roligt att få lära ut lite och dansa förstås. Barnen tycker också att det är tråkigt att man inte kan vara ute och leka. Våra stora söner  tyckte inte heller om att bli blöta de kör ju moppe till skolan så de var rätt blöta. Så för mig får det hellre komma lite snö för det blir ljusare ute jag vill inte att det skall vara detta blöta snön nej det får vara lite kallt ute med inte för kallt. Och snön som kommer skall ligga kvar utan att det skall bli blött då är jag nöjd men det kommer inte att bli så här. Så man får försöka göra det bästa a detta väder fast jag tycker det är svårt eftersom jag blir så hängig. Nej nu får det vara slut på gnällandet.

Ja då var det helg igen vet inte riktigt hur vår helg kommer att se ut men något får man göra. Det finns ju alltid att göra när man har hus fast jag vet inte om vi skall hålla på med sådant man får se.

Nu får ni vara rädda om er, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 13 november 2008 13:41

Idag så har 3-åringen och 4-åringen var it på kyrkans barntimme de åkte buss dit, de bara längtar till torsdagarna då de åker utan mamma. De känner sig lite stora vilket är även viktigt för barnen att få göra. Har börjat träna igen på min maskin som min man var snäll och köpte till mig för ca 1årsen. Är lite trött på min så kallade bebismage så nu får man börja träna i stället få att gnälla. Det blir minst 2ggr om dagen som jag ska använda maskinen sen skall jag gå lite mera än vad som görs. Det som är lite tråkigt är vi inte har några gatulampor det är så mörkt här utan för när man skall gå det är inte så roligt att svamla i mörkret.  Skall skaffa mig en pannlampa då ser man i alla fall lite mer, för mig är det lugnare om jag går om kvällarna då har man lagt de små och det är lugnt hemma. Hundarna blir ju inte ledsen när vi är ute och går de behöver verkligen röra på sig. Försöker fortfarande öva Gaby och Fabian att dra vagn det går bra barnen bara längtar så hundarna kan dra dem när vi är ute och går.

Har gjort pannkakor till lunch och det älskar ju barnen så det blev några stycken smeten här hemma är rätt mycket man tycker att det aldrig tar slut. Men vad gör man inte för barnen nästan allt i alla fall. Harry skall laga fisk till mat idag få se om man hinner äta innan man skall åka iväg och ha kurs. För ibland hinner jag inte äta utan då blir det flytande föda som gäller. Vill ha i mig lite näring annars orka jag inte med kursen.

Tror att Gaby börja löpa snart för Fabian bete sig lite annorlunda mot vad han bruka så det är bara vänta och se. Senyaya och Gaby var inte kloka i morse de fick värsta rycket de sprang överallt här inne i huset. Upp på soffan ner på golvet igen det såg nästan ut som de sprang på väggarna  jag fick säga till dem fler än en gång innan de lugnade ner sig. Och jag kan inte säga att det är Gaby som börja för det är det inte utan denna lilla tjej hon är så kaxig. Hon försöker även med Fabian men han tar bara tassen och ta ner henne på golvet. Men Gaby han tycker det är kul så hon ställer ju upp att busa med Senyaya. Det är som med barnen man får sära på dem ibland för de skall ta det lite lugnare.

Nu får ni ta hand om er, många kjamar

Av Rosie-Marie & Harry - 12 november 2008 21:02

Hej på er alla.


Idag tänker jag inte skriva så mycket på vår blogg.

Det jag däremot vill är att ni går in på denna hemsida och läser

http://enandrachans.dinstudio.se


 Det är en person som har startat en omplacering av sällskapsdjur. Ni skall läsa hur en person som har skrivit till henne. Det är inte klokt hur folk kan vara elaka.


Så gå in och stöd henne ni med.


Många kjamar 

Av Rosie-Marie & Harry - 11 november 2008 12:24

Går dagen försvann med blåst och regn, även denna dag ser ut att bli en grå och regnig dag. Idag var jag inte så pigg när jag vaknade så jag bakade bara en kaka och köpte bröd till fikat. Vi gör ju så att vi turas om att ha med fika till kyrkans barntimme vilket är jätte bra. Det som gjorde mig lite ledsen var när jag kom till vår by affär och skulle handla var att det knappt fanns något bröd att välja på. Mycket äldre bröd men vem vill köpa några dagars gammalt bröd, inte jag i alla fall. Men sorteringen var katastrof om man nu vill ha en lant affär så är det viktigt att få ha sina kunder och oftast är det äldre som handla och även de vill ha färskvaror. Men fortsätter de på det här sättet så försvinner även de och då finns det inget affär att komma till mer. Mycket synd. Kakan som jag hade bakat var god tyckte alla vilket är kul barnen pysslade med lite smått och gott. Innan vi gick hem så sjöng vi vilket alla barnen tycker mycket om fast idag var det inte så kul utan det blev sång med lek. Åkte hem och förberedde mina kurser som jag skall ha i eftermiddag så idag blir det en pappa dag. Barnen tycker ju att det är mysigt när pappa är med dem men de bruka säga det får inte vara för länge som mamma är borta.

 Våra barn längtar redan efter tomten vi får lyssna hur många gånger som helst på tomten jag vill ha en riktig jul. De kan den låten fram och baklänges och de tycker lika mycket om låten det är en annan som börja tröttna på låten. Har försökt att de skall lyssna på någon annan men det går inte lika bra vilket gör en annan mycket ledsen (HEHEHE) SÅ här hemma är det jul för fullt med en enda sång som går och går. Nu får ni ta vara på er, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 10 november 2008 12:09

Igår var det pappas dag vet inte riktigt hur många som fira detta men det gör vi så våra döttrar kom och åt lite smörgåstårta. Även min mans föräldrar kom tyckte mycket om tårtan. Det var jätte trevligt det som var lite tråkigt var vädret det började så fint men det gick över till ett riktigt höst rusk. Annars var dagen helt toppen med mycket pratande och myspys så alla var jätte nöjda.

Idag var det lika grått ute som det var i går eftermiddag och inte nog med det så började regna riktigt rejält. Har suttit och väntat på att en tekniker från telia som skulle ha kommit mellan 10-12 men ingen har hört av sig eller kommit. Det är mycket dåligt att man behandla sina kunder på detta sätt.  

Barnen är och leker ihop så länge det varar man håller tummen varje gång de är ju som sagt i en sådan tråtts ålder. Tyvärr så gör inte vädret att det blir bättre ånej det blir inte bra alls det hade varit skönt om de kunde vara ute och leka en stund. Men jag vill inte att de skall bli sjuka så de får stanna inne.

Hundarna gillar inte heller vädret så bra ute allra helst Senyaya hon gillar inte när det öser ner det är knappt man får ut henne. Hade hon haft val så hade hon gjort ifrån sig inne i stället. Gaby och Fabian gör ifrån sig snabbt sen springer de mot dörren igen. Nej lite bättre väder hoppas jag på så vi kan vara ute lite mera än så här korta stunder. Nu måste jag återgå till ordningen med alla måsten som måste göras. Så va rädda om er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards