Bearclaw

Alla inlägg under december 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 31 december 2009 11:14

  Nospussar på er

Av Rosie-Marie & Harry - 31 december 2009 06:00

Då var det den sista dagen av 2009 då ska man lära sig ett nytt tal igen. Har alltid så svårt de första veckan att komma ihåg det nya året hihi. Man är väl lite lustig hihi.


Idag så ska vi vara hemma och bara ta det lugnt gillar hemmets lugn. Ska äta god mat ihop med familjen som är hemma. Titta på goa filmer och spela lite spel. Och barnen bara älska dessa stunder som vi har rätt ofta som man tycker de skulle tröttna men inte då. De bruka fråga om nästa gång de går och lägger sig, vilket gör att man tycker det bli extra roligt att göra saker eftersom de gillar det.


Barnen vaknar snart så man passar på att ta en kopp kaffe i lugn och ro innan huset stormar av barnen hihi. Tycker det är så mysigt att sitta i lugn och ro själv innan hela huset är i full gång. Och idag var just en sådan dag där jag vaknade före alla i familjen om man inte räkna med våra djur hihi.


Ni får ha en skön dag och ta vara på er så det inte händer er något, kjamen

 

Av Rosie-Marie & Harry - 30 december 2009 20:10

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok   

 

Nospussar på er  

Av Rosie-Marie & Harry - 30 december 2009 18:47

They come to you and me,

in our darkest hours

I believe there are angels among us

 

Va rädda om er, kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 30 december 2009 14:55

Då var det ännu en morgon med kyla men solen skiner så man blir så glad. Barnen ja de vaknade som vanligt tidigt, så det är bara att stiga upp och se glad ut. Vår ena son ska sova över hos en kompis tills i morgon de har planerat detta i några dagar. Så han packade ihop en kasse med lite extra kläder. Den andra sonen försökte även han att ringa och kolla med en vän om de skulle leka men det var ingen som ville svara. Nu sitter de i storarummet och spelar lite spel, ja de är även ovänner på grund av spelet ja vad säger man hihi. Syskon kärlek ett till tusen.


Skulle ringa lite samtal i dag men det var inte lätt när folk tar semester (suck) så det får bli när folk kommer tillbaka efter nyår. Men jag förstår dem jag hade gjort lika dant om man kunde göra så, alltid skönt att kunna få lite lång ledigt.


Vad gör då vi jo vi håller på med att fixa runt lite här hemma så det kan bli lite ordning på allt. Det är ju alltid att göra när man håller på att bygga och fixa. Det blir klart till slut vilket är toppen. Nu har vi även fått släpets däck lagat så nu kan vi köra till tippen med skräpet. Och det är så skönt att få iväg skiten man har fått lägga i en hög. Sen är det toppen för tippen är inte så långt ifrån där vi bor så det gör ingen om man behöver köra några rundor dit.


Nu får ni har en skön onsdag, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 29 december 2009 19:48

Svar till Anna.

Det ligger till så att jag väljer de som får läsa de inlägg som jag har låst till lösen. Hade jag inte gjort det så hade jag inte behövt att lägga lösen på inläggen. Men det är bara så att visa saker just nu kommer kanske bli inlägg med lösen. Och de som får läsa är som sagt de som jag ger ut lösen till.


Jag har blogg vänner som har följt mig och som jag vet vilka de är, och många av dem får mitt lösen. Men de som jag inte vet vilka de är utan de skriver kommentarer som du i detta fall, där det inte finns någon adress till dig. Jag har ingen aning vem du är så du kan inte få mitt lösen.


Till er andra som hoppar in och läser hos mig ibland så kan jag inget annat än att säga att jag är ledsen men just nu måste jag göra som jag gör. Naturligtvis så kommer jag att skriva inlägg utan lösen med. Hoppas ni förstå annars så kan jag inte göra så mycket åt den saken.


Stora kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 29 december 2009 14:53
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Rosie-Marie & Harry - 29 december 2009 14:44

 Mitt inlägg som jag har lösen skyddat kommer igen, men jag får inte till det så det syns på bloggen utan skydd så jag var tvungen att ändra lite men den kommer igen.


Är det någon som har andvänt sig av lösenskyddat på visa av sina inlägg får gärna tala om för mig hur man gör. För när jag skulle lösenskydda ett inlägg som jag skrev i dag så såg man det gamla och det nya. vilket jag inte vill.


Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards