Bearclaw

Alla inlägg under december 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 26 december 2009 11:10

Då var det som vanligt här i Ronneby regn och snön är nästan borta, men vi fick i alla fall ha en vit JUL och det var rätt länge sedan. Det hade ju varit trevligt om snön hade velat legat kvar så barnen kunde vara ute och leka fast man kan ju inte få allt. Här har julen varit bra hoppas det har varit det för er också.


Som tur är så leker barnen med sina nya leksaker annars hade de haft rätt tråkigt nu. Det är så synd att vädret slår om så fort tittar man ut nu så är det så blött ute och mer kommer från himlen.

Vi skall åka hem till min mamma och äta lite mat. Man får ha lite teve mys och spel dagar nu fram över. Hade tänkt vi skulle åka lite pulka men man får göra det bästa man kan för att barnen skall tycka allt är roligt ändå.


Sköt nu om er och om ni skall ut på vägarna kör försiktigt, stora kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 23 december 2009 16:22

 


Vi önska er en kanon skön JUL och va nu rädda om er.


STORA JUL KJAMEN TILL ER ALLA    

Av Rosie-Marie & Harry - 23 december 2009 11:41

  Vår kennel vill önska er en underbar JUL

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 22 december 2009 09:47

Idag fyller vår son 10-år och vi säger bara ett stort grattis till dig vår goa lilla son.  


Vad som händer idag är rätt mycket som skall göras nu innan jul. Och man har verkligen den rätta jul känslan när man tittar ut och det är vitt ute. Trodde inte vi skulle få uppleva en vit jul för här nere var det rätt länge sen nu.


Och vi har lite som måste in handlas så man slipper det också. Så det får bli en inköpslista på vad som vi skall ha, man vill ju inte glömma något.


Barnen tycker fortfarande det är toppen med snön de är ute och leker på vårt berg. Och idag kan de till och med göra snögubbe det kunde de inte igår det var för kallt ute. Ska sätta in julgranen idag också så den kommer in.


Vår mellersta dotter,  svärson och barnbarn kommer en runda hem till oss i morgon. Lovade även att de skulle få lite mat, däremot vad jag skall bjuda på vet jag inte än.


Nu får ni ha en skön tisdag och va rädda om er, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 21 december 2009 21:41

Nu har sonen och gubben stekt sill.

 

Har tänt lite ljus och njuter av kaffet och en god socker kaka

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 21 december 2009 13:55

Nytt inlägg på Hundarnas Dagbok   


 

Nospussar på er 

Av Rosie-Marie & Harry - 21 december 2009 10:50

Ni som har undrat så har jag ritat för hand tekningarna i barnens rum. Jag har bara bilden framför mig sen ritar jag av bilden. Jag har alltid haft ett stort intresse av att rita och måla detta hr jag haft sen jag gick i skolan. Däremot så har jag inte ritat och målat hela tiden utan det är när jag känner för  dig, annars gör jag inte ett bra arbete. Jag målade Disney figurer första gången i de äldsta flickornas rum. Tyvärr så såg de mig rita på väggen så när det var klart så efter några dagar så hade även de ritat på väggen. Och där står jag och jag kan ju inget säga eftersom de hade ju sett mig göra så. Nu hoppas man bara att det får vara kvar utan att de ritar över det.

Idag är det att jobba igen så vårt hem kan bli klart någon gång, men ofta så blir man ju inte klar med ett hus hihi. Men jag hoppas att det blir med det vi har planerat att göra. Även de stora killarna skulle jobba lite i veckan.

Ha en skön måndag, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 20 december 2009 19:07

Idag har det varit fullt upp med allt här hemma.

Städat och plockat eftersom vi har firat sonen.

Nu sitter de och spelar på spelet som shan fick i present.

visa lite bilder på barnen när vi inte hade så mycket snö som vi har nu.

Barne som åker på berget hemma.   Här är alla 4pojkarna

barnen som åker hemma på berget   Här åker 6-åringen ner ihop med 3-åringen.


Ha nu en skön kväll, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards