Bearclaw

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 7 december 2009 23:03

Jag hoppas ni får sova gott och vakna utvilade

  så du slipper försova dig.

 

Sov gott nu, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 7 december 2009 19:25

Måste säga jag älskar bara denna tid tyvärr så kan jag inte säga så om vädret vi har just nu. Men lever ju på hoppet att vädret även ska bli bättre.

Men själva december är så härligt med allt man gör visst och sant pyssla jag med barnen i vanliga fall men nu denna tid är det speciellt.

Julsångerna spelas på datorn och barnen ja vad ska man säga om dem.

De bråka lika mycket för det fast man säger att tomten lyssna om de är snälla. Hihii  .

När man titta i fönsterna när man är i stan är det så vackert med alla belysningar som folk har satt upp .


Det är rätt konstigt tycker jag att folk knappt ha någon fönsterbelysning,

men de sätter upp stjärnor och ljusstakar i fönsterna denna års tid.  


Jag gillar verkligen julen precis som tiger

 

Kjamisar på er   

Av Rosie-Marie & Harry - 7 december 2009 07:36

Då var det måndag igen och vädret är som vanligt regn. Vi kunde inte börja med vårt tak eftersom det regnade i helgen. Så nu hoppas vi att det ska bli uppehåll i veckan så vi kan få upp takstolarna och kan täcka över allt, det är ju inget roligt om det skall läcka in. Gubben satte upp skivorna i tvätt stugan och fixade kontakterna och satte de på plats där de skulle vara.


Igår bakade vi pepparkakor tyvärr så glömde vi bort att 2 av våra söner skulle vara i kyrkan. Hade glömt att sätta in det min telefon, men jag blev så ledsen över att jag hade glömt bort detta. Så det var bara att tala om det för sönerna, och de förlät mig.

En av de äldsta gjorde läxan i går det blev ett bra arbete som han kan lämna in med stolthet. Han satt hela kvällen så det skulle bli klart idag och det blev det. Vi hjälpte honom att skriva ut hans skola arbete och han tog med sig det till skolan.


Alla de små barnen har suttit och sett på julkalendern. Själv vet jag inte vad jag ska tycka om den jag vill ju ha tomtar och sånt som hör julen till. Men det är inte så mycket längre tycker då jag.


Fixade även en del av tvätten i går ska fortsätta idag så det blir så mycket som möjligt klart. Sen vet jag ju inte hur länge jag kan låna maskinerna. Väntar fortfarande att försäkringsbolaget skall betala ut pengar från branden. Man kan inte vara utan tvätt maskiner och torktumlare när man är en sådan stor familj som vi är. Det är ju jobbigt i vilket som men vår tvätt hög den är rätt stor och kan man ite tvätta på 2 dagar te.x så har jag ett berg av tvätt. Men den som väntar, väntar alltid för länge hihi.


Ha en skön måndag, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards