Bearclaw

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 8 december 2009 20:37

Har suttit och gjort läxan med vår 9-åring han har engelksa tills på torsdag. Han är så duktig när han bara sätter den sidan till. Nu sitter 16-åringen och gör hans läxa även han bruka vara mycket duktig på detta när han sätter sin sida till.


Barnen gjorde klart sitt pepparkakshus nu kan man kalla det godispepparkakshus i stället. De har satt upp hur mycket godis som helst det ser jätte fint ut. Och de har gjort det precis som de själva vill ha det. Och det är ju jätte viktigt för dem.

Ska ta en bild på deras hus så ni får se det.


Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 8 december 2009 10:29

Nytt inlägg på Hundarnas Dagbok   

 

Nospussar på er  

Av Rosie-Marie & Harry - 8 december 2009 08:59

Alla barn som skall vara i skolan är det de små sitter och titta på barnprogram. Jag satte mig en stund för att skriva lite i bloggen.


Idag skall det byggas på de minstas rum och som det ser ut så kan det bli så klart att jag kan tapetsera i kväll. Sen skall det målas eftersom vi har valt en vävtapet det är mycket lättare eftersom barn är barn. Det brukar alltid ritas eller får de tag i en flik på tapeten så river de sönder den. Så har hänt i de andra av barnens rum. Så det är skönt att man bara kan ta fram måla färg och måla över när de har tröttnat.

Och som jag har sagt så skall jag måla figurer på deras väggar men vet inte hur det skall ser ut än. Nu kan man börja att planera även den biten när det ligger så nära till hands.


Gubben satte upp gipsskivorna i söndags fick hjälp av 17-åringen igår satte han upp mer reglar som skulle på plats.


Ska även dammsuga och torka av golven innan jag börjar med tvätten som vanligt. Det är så konstigt man blir aldrig klar, och man gör det på rutiner. Då försöker jag bryta lite av mina rutiner men de faller in där ändå.


Ha en bra dag mina vänner, kjamen  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards