Bearclaw

Alla inlägg under december 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 5 december 2009 12:07

Om ni vill vinna detta ljusglas  

Då ska ni lämna in vad det är som gör julen mysig.

Ni får gärna maila in förslag.

Våra barn kommer vara domare.

Ljusglas med doftljus  Dragningen kommer att ske runt 14dec.

Då kommer jag skriva vem som har vunnit och

skicka ljushållaren till personen som har vunnit.

mail: 9barnsmamman@gmail.com

kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 5 december 2009 11:57

Jag som trodde vi kunde få det lite kallare så man slapp detta regn just nu är jag lite trött på att det regnar och regnar. Och jag då som blir så trött av detta väder och jag har så mycket som jag måste ta i tu med. Tänker inte gå ut och plocka som jag hade tänkt mig först utan det för bli att fixa inomhus.

Ska även baka med barnen senare sen när jag har gjort alla mina måsten.


Gubben är ute och fixar vet inte just nu vad han gör för något. Men man får ta redan på detta hihihi.


Dottern ligger och sover och 6-åringen, 4-åringen och 3-åringen leker lite, skulle vilja att de gick ut i stället. Men de vill inte gå ut har försökt men inte lyckats de har ju regnkläder men de ville inte klä på sig massa kläder inte. 9-åringen sitter och titta på teven han väntar tills han får tag i sin kompis för han skulle se om de kunde leka idag.


De största killarna håller på att plocka ordning, för nu som sagt ska det hända lite mer än bara tänka. Jag får lite panik när allt är i o-ordning jag vill ha ordning och reda runt mig.


Hoppas ni får en skön lördag och ta vara på er, kjamisar  

Av Rosie-Marie & Harry - 4 december 2009 18:26

Det finns inget så ro fyllt som att tända lite

ljus lite överallt. Och ett doft ljus gör ju att hela huset fylls med härlig doft.

 

Så nu skall jag ta bort de ljus om har brunnit ner och ersätta med nya.

Ha en mysig kväll och va rädda om er, kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 4 december 2009 10:05

Igår som sagt så prövade 9:orna på linedance. Det gick jätte bra visst och sant så försökte en del och se om de kunde göra som de ville, men i stora hela så var de super duktiga. Och hade inte några problem med dem inte. Sen var det ju några som försökte mer än de andra men det bästa tycker jag att det var att ALLA dansade till slut. Sen blev det en tävling mot varandra klassvis och det var 2 av klasserna som var jätte duktiga. Och då menar jag med takter och stegen. Men i stora hela så var det jätte trevligt att komma dit och låta dem prova lite dans. NI var kanon bra ni alla i 9:orna som testa på linedancer.


Barnen som ska vara i skolan är det och de 3minsta leker lite med allt möjligt tror inte de vet riktigt vad de vill göra. Gubben fyller i lite papper åt mig orka inte räkna och det är han super duktig på. Han håller även på att räkna ut hur han skall göra med taket som han skall påbörja i helgen.  De äldsta sönerna ska fixa resten med sina stugor så jag kan få ordning på min tomt. Ska själv ut i helgen och plocka lite skit som både barn och gubbe har lagt på tomten. Ha visst och sant att det skall göras men det har alltid kommit något annat emellan. Och så blir det inte i helgen utan det ska bli som vi har tänkt. Idag skall jag fixa med tvätten som vanligt och dammsuga fixa golven.


Häromdagen så fixade jag en pepparkaksdeg som barnen skall få bara i morgon kväll. På söndag tror jag att det får bli lite lussebullar men det får jag se hur barnen sköter sig. De är inne i en bråk ålder just nu så jag har sagt till dem om de bråka så får de inte hjälpa mig. Och det håller jag stenhårt visst och sant så blir de sura när de ser de andra göra något roligt men man får inte vara med om


Ha en bra dag, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 3 december 2009 06:09

Tordag och just nu är jag den ända som är vaken hör hur det sista rinner ner från kaffebryggaren.

Jag väcker inte barnen här hemma fören runt 07,00 eftersom att deras buss går sen vid lite över 08.00 Tycker inte att de behöver vara vaken i flera timmar innan däremot så hade de inte hunnit att göra sig klar på den tiden hade jag väckt dem tidigare. Men de har gott om tid och hinner slappa lite framför teven innan de ska ut till bussen.


Idag ska jag till skolan och lära 9:orna att prova på linedancers vår mellersta dotter skulle egentligen ha hand om det, men han har varit lite dålig och sen ska hon in på barn med hennes dotter. Och jag skulle ändå hjälpa henne så jag kunde ta det själv. Men hon kommer på morgonen och håller mig lite sällskap vilket jag tackar henne för. Sen är jag inte så duktig att hitta dit jag ska hihi och hon har ju också gått på den skolan. 16-åringen blev glad att jag skulle till han skola för då kunde han åka med mig och fick sig lite sovmorgon. Sen är han väl inte så glad hihihi att hans mamma ska visa dem linedance.

Det ska bli intressant och se hur det går för förra året så var det okej men det var klasser som höll på att fjanta sig. Själv tycker jag det att när man går i 9:an så ska man vara lite mer vuxen.


Ni får mer info hur det har gått när jag kommer hem,

Ha nu en skön dag och va rädda om er, kjamisar  

Av Rosie-Marie & Harry - 2 december 2009 12:27

så här blev resultatet på min första omröstning.


Skulle du anmäla om du såg någon form av misshandel
Skulle lossas att jag inte såg något. 

  0 %
Skulle säga till. 

  18.4 %
Skulle anmäla. 

  79.6 %
hade inte vågat göra något. 

  2 %
Skulle inte göra något för det angår inte mig. 

  0 %

Totalt har 49 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-10-02 17:16


Här går det inte att lämna någon kommentar.

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 2 december 2009 09:27

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok   

 

Nospussar på er  

Av Rosie-Marie & Harry - 2 december 2009 08:50

Igår tog gubben fram skriskor som barnen skulle ha idag, de fick pröva dem efter de hade sett julkalendern. Har nämligen en hel säck med skriskor men blev lite sur att vi bara hittade en hjälm eftersom vi ska ha några stycken. Men som tur är så skulle de åka på olika tider så de kan dela hjälmen. Gjorde fikan till dem redan i går men varmchokladen idag de tycker det är gott.

Så nu är de i skolan de minsta sitter i soffan och titta på barnprogram.


Ska ta hand om min tvätt och tvätta lite mattor som inte var så rena. Sen är det gamla vanliga dammsuga och torka golvet som står på min lista. Gubben ska planera för taket som skall göras i ordning i helgen. Det ska bli så skönt att få det klart nu eftersom det skulle varit klart länge. Sen kan man bara hoppas att han reder ut mer än en sak åt gången hihihi.


Sköt nu om er och ha en skön dag, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards