Bearclaw

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 19 november 2009 16:37

Håller på med maten 9-åringen har gubben kört till kören det är han och en kille som är med. Men det bryr inte hans sig om utan han gillar att sjunga. Det gör de flesta barnen i detta hem men de är uppväxta med sång och musik så det kan väl inget annat blir. Sen ska jag och gubben på föräldrar möte det ska blir intressant det är första gången på den nya skolan. Och det är ju föräldrar där som man inte har träffat innan vilket ska blir roligt att träffa. Sen ska man gå till vardera klass rum och vi får sära på oss eftersom vi har 2stycken barn i skolan.


Ibland så har vi lite saker för oss innan man får tex gå från matbordet i går var alla tvungna att sjunga en jullåt. Vår 16-åring har en jätte fin sång röst tyvärr så tycker han inte det själv. Och jag är inte en snäll förälder som säger så för att vara snäll mot honom. Tycker nämligen det är mycket trist när man hör dem i idol, och när de säger att mamma och pappa tycker jag sjunger bra. Man ska inte ljuga för att göra sina barn lyckliga för då blir de så ledsna när andra säger att de inte kan. Och sjunga är en konst det är inte bara att vråla hihi.


kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 19 november 2009 14:19

Är lite tjatig av mig hihihi.

Men jag måste säga att det finns en ny hemsida för oss hundägare.

Vill man vara med eller vill lägga till sina länkar så är det bara att maila webbmatern.


www.hundeng.se

 

Av Rosie-Marie & Harry - 19 november 2009 13:40

Nytt inlägg i Hundarnas Dagbok Skrattande


Nospussar på erTungan ute

 


Av Rosie-Marie & Harry - 19 november 2009 09:12

Igår som sagt bråkade våra små skolkillar om dessa kulor och jag sa till dem att om de inte reder ut det så blir det kulförbud i hela huset och det kommer inte in en enda kula mer. Men när de kom hem igår så hade de löst problemet och 6-åringen tog fram kulorna som han hade gömt för 9-åringen.  Men jag och Harry tyckte de skötte det så bra så vi fixade varsin kulpåse till dem.

kulpåsar  

så här ser de ut:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Barnen som ska till skolan är i skolan de andra barnen leker lite och en tittar på barnprogram. Själv sitter jag och skriver och dricker lite kaffe. Gubben är iväg och uträtta lite ärende.


Jag började att putsa fönsterna fast bara på insidan det har inte varit väder för att kunna ta dem på utsidan. Men de har lovat fint väder i helgen så jag hoppas att man kan ta dem på utsidan då. Har börjat att hänga upp julgardinerna måste börja nu för vi har barn som fyller år och ska ha lite kalas för honom. Och min tid hinner inte med om inte jag börjar nu men däremot så sätter jag inte upp stjärnorna i fönsterna än. Måste även städa 9-åringens rum så även det är klart nu innan 2-åringen fyller år. Ska även fixa min tvätt som är rätt mycket av och det blir ju inte mindre när man byter gardiner och städa. Gubben ska även fortsätta med lillsonens och dotterns rum vill gärna ha det klart tills sonen fyller år.


Ha en skön dag och va rädda om er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards