Bearclaw

Direktlänk till inlägg 14 maj 2009

Blev utbjuden på mat igår:) Hurra!

Av Rosie-Marie & Harry - 14 maj 2009 10:06

Torsdag och helgen börjar närma sig med fart. Nu har vi lagt matta och satt upp bröstpanel i hund rummet och vad fint det börjar bli. Nu ska jag köpa färg så man kan börja måla och fixa taket sen är hundrummet klart. Och det är så skönt att få ett rum klart, för min man är en speciallist att gå från det ena till det andra. Mycket blir halv klart här hemma vilket gör mig tokig, nu har jag sagt till honom att vi gör saker och ting klart innan vi börjar på nästa. Så när hundrummet är klart blir det lillhallen trodde lite att det kunde gå lite hand i hand men det gick åt skogen. Min kära man fick inget gjort alls, då ska ni veta jag snickra och måla jag med men visa bitar måste han hjälpa mig med. Jag har lite värk ibland då får han fixa det som jag inte klara av sen gör jag resten.


Igår var jag och min man ute och åt vår dotter bjöd mig på mat eftersom jag har fyllt år. Det var så mysigt för hon hade planerat vad vi skulle äta m.m först förrätt med anka fast blev lite fel enligt dottern så vi fick 2st förrätter inte fel, sen fick vi lax med potatis det var super gott. Bara att titta på maten var en fröjd för ögat, och naturligtvis det efterrätt med brunnens egna glass ssssååå gott. Kände mig som en uppblåst ballong men gud vad gott det var. Vår dotter är så duktig med det här med mat och uppläggningar, ska visa er lite foto så fort jag har fått dem av dottern. Där hon har fixat mat åt en vän det är en gåva som hon har vilket jag hoppas att cheferna uppskatta på Brunnen. TUSEN TACK VÅR KÄRA DOTTER FÖR DEN GODA MATEN, ÄLKSAR DIG!


Åter gå till dagen 4-åringen och 5-åringen åt på barntimman just nu sover dottern och 2-åringen ser på tv. Fundera på att hänga ut tvätten men vet inte om jag våga de har nämligen lovar regn.


Tyvärr så har inte Berner Sennen tiken kommit hem än, men vi hoppas fortfarande att Tindra ska hitta sin matte. Nu får ni har en jätte bra dag man vet aldrig om det blir mer bloggande vi får se, kjamen

 
 
Maria

Maria

14 maj 2009 10:24

Ett GRATTIS till dig i efterskott.
Vilken mysig present du fick av din dotter,sådant uppskattas.
Ja det där med att fixa lite här och lite där ,känner jag igen.Det är väl tusan att en del karlar inte ska kunna färda en sak utan hålla på med flera samtidigt(vilket dom inte klarar det gör bara vi kvinnor Hihi)
Men ,men man får vara tacksam att de hjälper till och i alla fall försöker.
Ha en trevlig dag Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Mammatilda

Mammatilda

14 maj 2009 12:07

Känner igen det där med att man vill ha en sak färdig innan man påbörjar nästa. Hemma hos oss är det dock jag som gärna planerar och sätter igång, medan maken gör färdigt. Men det funkar hos oss.

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

14 maj 2009 17:51

Det syndromet har även hittat hit till ön, det är halvfärdiga projekt överallt och det gör mig galen.

Och du, ett stort GRATTIS i efterskott.

http://rocotopeppers.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

14 maj 2009 23:21

Det är många halvklara rum hemma hos oss. Vi är så dåliga på att slutföra ett rum helt innan vi börjar på nästa..

Sov så gott
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
kurrelina

kurrelina

15 maj 2009 09:45

Vilken dotter....jätte fint gjort.

Din men verkar vara som det män man ibland ser på Arga snickarn, det verkar vara väldigt vanligt.

ha en fin dag
kramizzzar

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

15 maj 2009 09:54

Gulligt av din dotter att bjuda er på middag.
Halvfärdiga projekt har vi gott om och skulle de inte vara halvfärdiga så fattas det ändå någon detalj som ska göras en annan dag. Jag gör som du, snickrar målar mm efter vad kroppen tillåter, det lite tyngre göromålen överlåts åt mannen i huset.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards