Bearclaw

Alla inlägg den 3 maj 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 3 maj 2009 22:35

Hittade denna fina dikt eller vad nu man vill kalla det och själv tycker jag att det ligger mycket i den.

 

Vänner är som änglar
som hjälper oss att
flyga när våra vingar
glömt hur man gör.


Ha en bra kväll, kjamen


Av Rosie-Marie & Harry - 3 maj 2009 10:26

Söndag och lång helgen är slut vi har haft fullt hus här sen i fredags matta tonåringar som både 17-åringen och 15-åringen kompisar. Så det har blivit mycket bröd och mat som har gått åt men det gör oss inget för vi är så glada när de är hemma så vet man lite vad de håller på med. Det var lika dant med flickorna när de både hemma de hade kompisar här i mängder men för oss så får ett helt gäng gärna komma. Och jag förstå om det finns föräldrar som tycker det blir lite för mycket med 5st ungdomar. Men för spelar det ingen roll vi är bara sådana som personer. Det är just därför det är så skönt att vi är olika med olika tänkande och tyckande. Så det blev pizza igår för ett gäng och grillat för de andra gänget, fast framåt kvällen så kom de in och var lite mer hungriga så de åt lite grillat som hade blivit över. Vår äldsta son och hans kompis de fick för sig att gå till stan för de ville trötta ut sig lite och till stan från vårat är det ca6km. Men de ringde hos när de skulle hem för de orkade inte gå tillbaka så Harry körde och hämtade dem.

När jag vaknade så gick jag en runda med våra hundar la sedan deras mat i blöt. Satte mig vid teven en stund men det dröjde inte länge fören vår dotter vakande och ville ha lite mat. Sen vaknade en efter en pojkarna tog sig lite att äta och satte sig sen vid teven och såg lite barnprogram. 9-åringen skall på sin första fotbolls match i dag så han har knappt kunnat sova. Igår fick ju leta efter skorna och skydden till honom men vi hittade dem. Men det blev ju en massa jobb som man inte hade tänkt sig men det blev bra i slut ändan och det är ju huvudsaken. Harry hade fått en massa missade samtal från vår ena dotter och svärson i natt och vi blev jätte oroliga eftersom vi trodde det hade hänt dem något. Men som tur väl var så var allt jätte lugnt det var nämligen så att svärsonen hade åkt till Kristianstad och behövde lift hem. Och när de stod där nere och undrade vem som kunde hämta dem så sa vår svärson jag vet en som är så snäll som kan hämta oss och ringde oss. Och vi hade hämtat dem om vi hade hört telefonen men tyvärr så hade vi inte gjort det, men de kommer hem med en kompis idag. Harry och 9-åringen och 6åringen har åkt till fotbollsmatchen och jag har fixat en frall deg så blir killarna glada när de vakna. Ska även dammsuga och skura lite golv hade jag tänkt mig i alla fall just nu sen för man se vad som händer under denna dag. Nu får ni ha det så bra och var rädda om er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards