Bearclaw

Alla inlägg den 1 november 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 1 november 2009 20:41

 

Nu tror jag att man kan ställa sig på vågen men måste skaffa lite ballonger först.

Blev lite för mätt efter äppel pajen ändå så tog jag inte en stor bit.


Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 1 november 2009 19:32

När jag och min gubbe var i Ullared och handlade så var det rätt mycket folk som körde överallt med sina kundvagnar. Det jag då inte förstår är hur man bara kan ränna på andra människor strunta i att det står barn i vägen eller att någon mamma kommer med barnvagn. Det är så dåligt att vuxna människor bara ska ta det de såg vad som än är i vägen är skit det samma. Jag tycker man visa hänsyn för andra personer som finns runt en. Det var en tant som höll på köra över ett barn som stod i gången, men hallå så billigt är det inte så man måste skada någon på kuppen. Och det värsta är att detta är vuxna människor.


Men så kan det även vara en dag på Maxi förstår inte varför folk är så sura när de handlar. Jag tycker inte om att handla men jag brukar ha ett leende på mina läppar och de jag möter börja ofta le själva. Jag se mig ofta för när jag kommer fram med min kundvagn och skulle jag köra på så ber jag om ursäkt. Men det är inte ofta folk gör det utan de kör vidare som inget har hänt mmmm. Nej detta är något som jag inte förstår antingen är jag korkad eller något annat fe.


Men då vill jag inte bli frisk heller för jag vill inte vara en person som inte visa hänsyn till mina medborgare.


Jag bara undra lite?????

Av Rosie-Marie & Harry - 1 november 2009 17:41

Nu har jag plockat ordning efter maten hängt upp tvätten fixat en äpelpaj som står i ugnen. Satte mig ner för att ta en lite paus innan jag fortsätter med resten. Skall strax vispa lite vaniljsås till pajen. Här hemma så älskar alla paj det brukar inte bli mycket över när den kommer på bordet. Harry är och hjälper 16-åringen med det sista så vi kan börja att måla invändingt och lägga matta. Det kommer bli super fint även i hans nya bostad och det är så roligt att göra det fint för dem. Och det ska bli roligt att få lite ordning på tomten igen.


Jag är så tacksam att jag inte har kört på någon älg än vilket jag hoppas att det inte blir heller. Men jag har sett rätt många när jag har kört hem från mina kurser. Även Rådgjur som har stått längst vägen och tittat på mig ja de har ju även sprungit över. Men peppar, peppar det har varit lugnt och hoppas att så ska bli.

  För det är inga små djur när de kommer, men de är ju inte heller skogen konung för intet.


Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 1 november 2009 14:01

Jag glömde ju att tala om att jag träffade en blogg vän på hundutställningen vi var på i går.

Det var jätte roligt hon hade letat rätt på mig så tusen tack, som har Sussas vovvar bloggen det var jätte roligt, att få träffas live. Men det är ju lite roligt för vi bor i samma stad hhihi så kan det vara ibland att man får åka till en annan stad för att träffas.


Det var i alla fall jätte roligt SÅ TACKSkrattande

Av Rosie-Marie & Harry - 1 november 2009 12:15

Nytt inlägg på Hundarnas DagbokSkrattande


Nospussar på erTungan ute

Av Rosie-Marie & Harry - 1 november 2009 12:04

Då var det söndag och jag har sett till att alla barnen är ute nu ska strax lägga den minsta, men vill vänta en liten sund till.


Idag är det många måsten som skall göras bland annat tvätten och städningen det är ju så när man är borta då får man göra det dagen efter. Det blir fram med damsugaren och moppen och rätta till lite extra hihi. Sen blir det strykjärnet som gäller och alla denna tvätt ja det finns att göra ska ni veta hihi


Gubben ska ta tag i vår sons rum så det kan bli klart denna sidan jul hihihi. Så nu hoppas jag att inget kommer emellan igen så det verkligen kan bli klart. För det har varit lite så att det har kommit saker och ting som man har varit tvungen att ta i tu med innan alla dessa måsten, så är det tyvärr.


Nej nu har jag inte tid att sitta här längre utan ska dricka upp mitt kaffe och börja med lite måsten.


ha det gott och sköt om er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards