Bearclaw

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 29 november 2009 19:39

Jag hörde på nyheterna och läste också i tidningen ang hur grisarna blir behandlade. Det är ju inte så man gör när man har djur. Visa bilder var inte alls trevliga att se hur har man mage att låta ett djur plågas med stora sår på kroppen. Jag har så svårt att förstå detta.


Det som jag även tycker är grymt är att det på går mycket djurplågeri även bland våra så kallade husdjur som vi säger att vi älskar så mycket. Och det finns bland vanliga människor och även hos dem som föder upp dessa älskade husdjur. Varför skaffa med sig ett djur om man bara vill skada det, förstår inte riktigt detta. Även hur kan man föda upp djur som man missköter och sen kunna se köparen i ögonen och tala om att allt är så bra. Detta förstår inte jag mig på alls.


Det gör så ont i min själ när man läser eller hör om något sånt och vi då som bor i Sverige där allt ska vara så bra.

Att detta bara får hända är inte klokt. Vi svenska är så duktiga att tala om hur andra ska göra m.m men gör vi det själva?? NEJ det gör vi inte!


Vi måste skärpa oss och va rädda om våra djur och sköt om dem och värda dem väl. De ger mer än vad vi kanske förtjäna. Jag är en av de personerna som tittar på djurpoliserna på animal planeten. Där är det inte fråga om att man får behandla sina djur ila inte de ger visst och sant ägaren en chans men har de inte gjort det som de måste så tar de djuret.


Så tänk om hur ni än har gjort det innan så går det att ändra på sig och göra något bra.

Ha en bra kväll, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 29 november 2009 15:05

Söndag och vädret är som vanligt lite grått ute. Igår firade vi sonen som har fyllt 3 hans mormor och hennes sambo kom, tyvärr så kunde inte mellersta dotter, barnbarn och svärsonen komma eftersom att deras dotter inte mådde bra. Den äldsta dottern och svärsonen var här på tisdagen eftersom hon jobbar hela helgen. Men som sagt det blev firande med mormor och sonen blev jätte glad bjöd dem på mat det blev bättre så.


Annars så har vi målat klart köksbordet och stolarna och det blev städning och det som skulle plockas ordning. Tyvärr så blev inte 3-åringens rum klart men det ska jag se till att gubben se till att göra det som han kan göra så jag kan ta över. För nu ska det bli klart han ska lägga taket i helgen och får lite hjälp så det kan bli klart.


Men 16-åringen har flyttat ut till sitt nya och håller på att tömma sin gamla bostad. Det ska bli så skönt att slippa allt skit som ligger just nu på tomten. Jag vill ha ordning och reda nu på allt så nu när detta är klart ska alla se till att städa tomten.


För det skall inte finna ett spår kvar gamalt bygge.


Har inte haft någon tid att vara på nätet igår så jag skriver lite nu och hoppas jag kan komma in till er lite senare i kväll.


Ha en skön söndag och första advent, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards