Bearclaw

Alla inlägg den 30 november 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 30 november 2009 04:16



Sitter och väntar på mitt kaffe har varit uppe och duschat och känner mig rätt pigg.

Hela huset sover så det är verkligen tyst men så härligt jag gillar att vara vaken innan alla vaknar. Det är då jag sitter och fundera på vad man ska göra underdagen vilka barn som ska ha te.x gympakläder.

När väl kaffet är färdigt ska jag sätta mig ner framför teven och tända några ljus och bara mysa.


Igår så städade jag även vår 9-årings rum han skulle ju ha en bokhylla så det vara bara att ta bort allt som var i hyllorna som han hade. Tog in den bokhyllan som han skulle ha och ställa tillbaka allt. Så alla sakerna blev avdammad och allt kom på plats. Det som är lite jobbigt är att denna son har så mycket saker och vill inte slänga något. Att försöka få plats med allt är en konst och jag kan inte kasta något när han ser får han plocka upp det igen. Annars brukar jag gå in i barnens rum och rensa upp bland deras saker. Och det är mycket lättare när de inte är med eftersom en söndrig sak kan vara en bra sak. Och jag vet att de inte har knappt vetat om att den har funnits men när jag kasta då är den bra.

Men det blev bra och han blev nöjd vilket är jätte roligt.


Nu hoppas jag bara att de minstats rum kan bli klart så jag kan fixar ordning där inne med. Och slippa deras leksaker överallt i huset. Just nu så gör det inget eftersom de inte har ett eget rum men sen kan de ju leka i sitt egna rum. Det känns lite lättare att få ordning rummet nu när 16-åringen har fått sitt nu. Är bara lite som gubben måste hjälpa han med men att tömma hans gamla stuga gör han själv.


Ha nu en helt underbar skön dag, kjamen  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards