Bearclaw

Alla inlägg under oktober 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 24 oktober 2009 17:51

Då var maten färdig och uppäten barnen bara älskade maten vilket är super skönt. Man vill ju att sina barn ska äta. Vår 4-åring som satt bredvid mig när vi tittade på mig och sa mamma jag bara älskade din mat i dag, man kan ju inget annat än att smälta.



Nu sitter de och spela lite i stora rummet det är inte så trevligt väder ute utan det har regnat hela dagen. Så en annan blir lite seg men jag har hålet igång sen jag vaknade vid 07,00. Fått lite gjort men kvällen är har ju precis börjat så det finns mycket göra än.



Gubben har snickrat ute på huset så nu är snart vår lille kille rum inklätt så jag kan ta över arbetet. Jag skall sätta upp vävtapet och måla sen får det bli lite figurer på väggarna. Nalle Phu gillar alla i den serien. Jag har hittat lite fina bilder som jag skall måla. Och det skall bli skönt att få flytta lillkillen i sitt rum. Då slipper han väcka sin syster på morgonen. Det är skönt när det händer något.

Nu vill barnen ha sin efterrätt så jag får vispa lite grädde,


Njut av eran lördag och va goa mot varandra, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 24 oktober 2009 12:59

Det här med mat är alltid lika dant, när jag står där och ALLA fråga mig mamma vad ska vi äta.

Ja vad ska man äta idag det ska vara gott och lite extra eftersom det är lördag. Tänkte nämligen det får bli lite efterätt och lite film ihop med barnen framåt kvällen. Men åter till maten vad katten skall man ha m.m.m.m Tror jag skall göra något med kassler. Måste ta och kolla vad som finns i kylen och skåpet och se om man kan få ihop lite gott. Kanske en paj.


Jag älskar att laga mat med det är så trist att komma på mat som inte man har ätit häromdagen hihi. Ibland så är våra barn toppen de äter allt sen i nästa sekund så är allt otäckt.


Nej det får bli paj hittade lite lök, morötter, tomater, vitlök och ananas.  Jo det kan nog bli något gott av detta.

Kassler paj  


Vad ska man ha till efterrätten? ja det finns lite att fundera på men det lutar åt chokladpudding barnen gillar det. Och vi åt paj förra helgen inte får att våra barn inte gillar paj ånej de bara älskar det.

chokladpudding  


Det var lite funderingar på maten hihi

Av Rosie-Marie & Harry - 24 oktober 2009 10:16

Ännu ett nytt inlägg på Hundarnas DagbokSkrattande


Noss pussarFlört

Av Rosie-Marie & Harry - 24 oktober 2009 09:38

Det var en mallig 6-åring som kom hem igår från diskot han hade haft jätte roligt och dansat hade han gjort med. Han storebror hade bara pratat med kompisar så han sa att han inte hade tid att dans. Ja dessa barn vad ska man säga hihi.


Vår son som ska spela idag på torget tränade lite trummor med sin pappa med spelet gitarhero. Det är ju inte dåligt att kunna spela, träna och ha skit skoj på samma gång. Och att det är tillåtet att spela när man gör sin läxa. Förstå att han njöt. Det kommer att gå jätte bra för honom idag det är ju även flera av hans klass kompisar som är med och spela. Så det är några timmar de skall vara ute och spela på stan.


Jag och gubben skall fortsätta att göra ordning allt som måstes fixas. Det måste få bli en ende på alla saker som ligger på hög. Sen att vi inte hinner med allt är ju en helt annan dag men då går det åt rätt håll.


Ha nu en super bra lördag, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 24 oktober 2009 00:26

Va nu rädda om er och ha en bra natt sömn

Bebis med nalle  


Stora natti kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2009 23:23

Har lite svårt att förstå människor som inte står för det de har gjort. Läste i en blogg att personen hade blivit skit snackad och då vet inte personerna vem personen är. Varför har inte folk något liv blanda sig i andras och prata ila.


Vi lär våra barn från start hur man ska göra ibland  gör man så eller så. Men man kan inte prata om någon som man inte känner. Men det var som jag skrev till denna blogg vän.

Att det har ju hänt mig mer fler gånger att de säger att de vet vem jag är och känner mig.


Det var till och med så att det var en person som jag pratade med på en större tillställning och då fick jag höra ett och annat om MIG hon stod där och pratade skit om mig. Jag frågade personen om hon kände MIG hon pratade skit om. Och tror inte hon säger nej jodå hon visste precis vem jag var m.m

Efter ett tag där jag stod och lyssnade på skit snack ang MIG så kunde jag inte hålla mig så jag sa till personen i fråga att vi hade glömt att presentera oss.

Så jag sträcker fram min hand och säger vem jag är.

Ni ska veta att personen blev rätt lång i ansiktet och visste inte riktigt vilket ben hon skulle stå.

Men fy fan vad roligt jag hade. Så kan det gå hihihi


Prata inte om folk som ni inte vet vem det är, bildar er en egen uppfattning. Och man behöver inte prata skit fast man inte gillar någon. Som jag har sagt så många gånger Man Kan Inte Älska Alla.


Ha det gott och tänk först innan ni pratar

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2009 19:02

Idag är vår 6-åring på sitt första disko hans pappa var tvungen att stanna kvar en lite stund han ville först åka med hem igen. Men det gick toppen som tur är så var även en vän till mig var där och henne har han träffats några gånger i några år nu. Vi går nämligen ihop med våra barn på barn timman och eftersom hon har några fler barn än 2 så har vi kunnat följas åt i några år. Det var ju en trygghet för vår 6-åring så det gick bra att pappa körde hem. Och han vet att det bara är att ringa så kommer vi. Även vår 9-åring är på samma disko men han har ju varit på några stycken så han tycker inte att detta var något. Och känner ju sig jätte stor pågrund av att han får stanna kvar längre än lillebror.


Skrattande Ja vår lilla kille börjar bli stor hans första disko.Skrattande

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2009 18:35

Denna färg hade stolarna innan vi klädde om dem.

 

En del gillar säkert denna färg men jag tycker inte den passar in i vårt storarum.


Ha det så gottSkrattande

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards