Bearclaw

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 1 oktober 2009 19:21


Blå Bandet

Blå Bandet symboliserar kampen mot prostatacancer. Symbolen uppstod i USA i mitten av 1990-talet och den har blivit en internationell symbol som tillsammans med Internationella Prostatacancerdagen den 15 september ger stor medvetenhet om sjukdomen.

Cancerfonden tillverkar och marknadsför Blå Bandet nålar.

Blå Bandet nålarna säljs av lokala prostatacancerföreningar. Minst halva försäljningssumman går till prostatacancerforskning.

Blue Ribbon, USA. se:  www.psa-rising.com/ribbons/


  Blåa Bandet!


Hittade denna text som jag kopierade hos Lollo och jag håller med henne vi får inte glömma bort alla män.

Ha nu en super skön kväll och jag hoppas att ni sänder en tanke till dem som har det svårare än ni:) kjamen





Av Rosie-Marie & Harry - 1 oktober 2009 16:55


Jag gillar allt som har med myter att göra det som kanske finns eller gör det????

Själv tror jag på att saker och ting finns fast vi inte kan se det, många vill ha förklaring till saker och ting annars finns det inte. men jag tror att det finns och en del kan känna saker och ting och andra inte. Eftersom vi är olika som personer. Hittat lite om älvor och enhörningar:)


Älvor

 är vita eteriska varelser i dockstorlek. De håller för det mesta till ute i naturen, där man ser dem dansa på ängarna -älvringar, älvdanser eller alvrum kallas de nertrampade cirklar där älvorna dansat, de håller gärna till vid vattendrag, men ibland kommer de också inomhus.

Särskilt besvärliga kan älvorna vara om man har spädbarn odöpta. Då kommer älvorna dit för att suga ur barnens fingrar och tår. Det kan man se på barnen, dels för att de blir magra och ynkliga och dels för de sugna kroppsdelarna efter älvsoget, som det kallas. För att undvika detta kan man smeta något beskt på barnens fingrar eller rita ett kors på fingrarna med svavelstickor.


Enhörningen

 är troligen det mest mystiska av alla legenddjur. Vita som snö och rena som änglar är de symbolen för godhet. De är också fruktade för sin förmåga att slåss mot det onda.

En enhörning ser ut som en högrest vit hingst, med ett spiralvridet gyllene horn mitt i pannan. Hovarna är även de svagt gyllene. Tänderna är vita och perfekta.

Enhörningar är fruktansvärt stolta och mycket skygga. De är enstöriga och undviker att komma nära människor och andra intelligenta varelser. Våldsamma varelser och varelser som är skapade av makter som är fiender till Moder Jord är enhörningarnas dödsfiender, och enhörningar anfaller dessa med ett dödsföraktande raseri om de kommer i närheten. Om den förföljs av vänligt sinnade varelser flyr den så länge den kan. Bara om den trängs in i ett hörn anfaller den.

Endast om en godhjärtad, ren och oskuldsfull jungfru närmar sig finns möjligheten att den låter henne komma i närheten. Det kan i så fall även hända att den låter sig charmas av henne, och förblir hennes tjänare och riddjur, så länge som hon förblir ren och godhjärtad, och inte låter en man komma henne in på livet.

Enhörningar är immuna mot alla gifter. Om en enhörning vidrör en vänligt inställd varelse med sitt horn läker beröringen. Den upptäcker också telepatiskt alla varelser som är fientligt inställda mot den och dess härskarinna. Enhörningar är intelligenta och kommunicerar telepatiskt med sina vänner på upp till 100 meters avstånd.


Ha en bra kväll, kjamen


Av Rosie-Marie & Harry - 1 oktober 2009 08:30

Då var det torsdag och det regna ute inget väder man blir pigg av precis. Nej idag känner jag mig så slå vill inget annat än att dra något gammalt över mig. Men det har jag inte tid med utan det blir fullt ös som vanligt. Måste ta hand om min tvätt som min vän kom med i går.

Som jag har sagt så många gånger DU ÄR EN ÄNGEL JAG ÄR GLAD ATT DU FINNS I VÅRT LIV, TACK!


Idag skall 4-åringen till barntimman så tjata hål i huvudet på mig och undra när bussen kommer. Det är så bra för den stanna utanför vår infart så man kan ju inte ha det bättre. Gubben ska fixa till dörren som skall vara i vardagsrummet det ska blir skönt att få en där. Brukar ha våra hundar där när någon av flickorna löper och då skiljer vi med en skiva så de inte kommer in. Men en dörr är tio gånger bättre. V har även fått tillbaka de sakerna som de kunde rädda från branden och jag måste säga att jag blev chockad trodde inte att det var så mycket eftersom de har kastat jätte mycket. Men hela vårt biljardbord är som ett berg med kläder som de har fixat. Men de sa att en del kunde kanske fort farande lukta rök. De har nämligen fått sanera våra kläder 2ggr. Och detta berg måste jag ta hand om jag som hade städat i vårt vardagsrum bara för någon dag sen, inte roligt.


Bjuder er på en bild på min liga som är hemma om dagarna

Hela ligan:)  


Ha en underbar dag och va rädda om er, kjamen


Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards