Bearclaw

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 4 oktober 2009 19:59

Blå Bandet

Blå Bandet symboliserar kampen mot prostatacancer. Symbolen uppstod i USA i mitten av 1990-talet och den har blivit en internationell symbol som tillsammans med Internationella Prostatacancerdagen den 15 september ger stor medvetenhet om sjukdomen.

Cancerfonden tillverkar och marknadsför Blå Bandet nålar.

Blå Bandet nålarna säljs av lokala prostatacancerföreningar. Minst halva försäljningssumman går till prostatacancerforskning.

Blue Ribbon, USA. se:  www.psa-rising.com/ribbons/

  Blåa Bandet!


Kommer påminna er lite då och då för detta är även super viktigt.


Ha det gott, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 4 oktober 2009 18:01


Spöke



som ord har använts i århundraden i den betydelsen att något onaturligt visar sig.

Emellertid syftar ordet i våra dagar vanligen på ett "immateriellt framträdande" av en mänsklig gestalt, som nästan alltid visar sig föreställa en avliden.

Man måste gå oändligt långt tillbaka i tiden om man vill försöka klarlägga spökenas historia. De är en viktig beståndsdel i mycket folktro och religion, de sägs utgöra en förbindelse mellan denna värld och nästa.

Spöken vill i motsats till gengångarna uppnå en viss form av kontakt med den som ser dem. I de allra flesta fall vill spöket ge den som ser det ett viktigt meddelande, särskilt ofta förekommer "sista hälsnings"- fenomen.

Spöken ses inte av alla och vanligen visar de sig bara när iakttagaren är ensam. Trovärdigare fall, till exempel där flera personer haft samma intryck samtidigt, har dock rapporterats tillräckligt många gånger för att en förklaring skulle vara på sin plats.


Ha det så gott, kjamen


Av Rosie-Marie & Harry - 4 oktober 2009 10:53

Söndag och 6-åringen skall sjunga i kyrkan idag han är nämligen med kören.  Harry skall ta han dit eftersom jag vill inte ta dottern hon är förkyld och jag vill inte ha henne mer förkyld.  Men jag skickade med gubben kameran så jag får se honom på bild.


Vad händer idag då med tankar och allt som finns i mitt huvud för det är mycket det hihihi.


Det pratas mycket om alkoholist och när man är det m.m Jag och gubben har gått på ett så kallat anhörigsprogram vilket var det bästa kurs jag någonsin har gått på. Men åter till alkoholen och dess förbrukning. Många tror att det inte är någon fara med att dricka alkohol men det är fel, det är många som är alkohollister som inte tror att de är det. Måste man dricka varje helg så kallas man helg alkohollist. Lika så måste man ta sig en jävel för att slappna av så sitter man i skiten. Och en alkohollist är en riktig egoist som bara tänker på sig själv, det finns inga andra än personen till fråga. Min styvfar är alkohollist och jag måste säga det med sorgen i mitt hjärta att jag gillar honom bättre när han drack. Då var han mer social han kunde hjälpa till om det var något. Nu är det bara han och han det finns inget annat än han. Hjälpa hos vad är det fast vi har häcken full efter branden så erbjuda sig hjälp ånej det går inte. Vi frågade han om hjälp för ett tag sen men det kunde han inte hjälpa till med. Det passade inte in i hans liv det var opassande och efter allt som vi har gjort för han så kunde inte han hjälpa oss. Han kommer hit nästan varje dag men jag förstår inte riktigt varför han sitter utanför och titta på barnen när de leker. Ibland så får man redan på att han har varit här och ibland vet man inte. Det kan hända att han kommer in och säger hej. Nej de är riktiga egoister för det är bara de som betyder något allt annat finns inte.


Det här med alkohollist är en mycket otrevlig sjukdom som finns lite överallt i våra hem. Många barn mår super dåligt på grund av att deras föräldrar dricker eller bara den ena föräldern. Många tror att ingen ser att de har problem men tyvärr så är det så att det är många som inget vill säga bland annat pågrund av att de anser inte att det är deras problem. Men jag tycker att finns det barn inblandade så är det allas problem de har inte bet om att ha det så här. Det är många som försöker låta bli men de ramla tillbaka i sina gamla spår eftersom de tycker synd om sig själva för det gör de. Jag har ju varit med om ett antal gånger som min styvfar har ramlat dit igen. Och Ni ska veta att han tycker synd om sig själv. Måste säga att jag inte tycker synd om han ett dugg han har själv sett till att hamna där han är.


Man kan ändra sitt liv om man vill det har en annan fått göra. Och det jag har varit med om är inte lite saker. Men man kan ändra sitt liv om man bara vill. Detta finns hur mycket som helst att prata om men det får räcka denna gång.


Ha det så gott och ta vara på er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards