Bearclaw

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 16 oktober 2009 21:16

När ditt hjärta är mörkt.


När det känns som mörkast i ditt hjärta

Så ska du öppna ditt hjärta med ljus och glädje och allt som får dig att mår bra.

Låt sen känslan vara kvar och stäng igen.

Det som blir kvar är då ljus och glädje och allt som får en att må bra.

Då finns det inte plats för det mörka och då måste det mörka gå.

 

Sköt om er och stora kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 16 oktober 2009 14:15

Idag är en stor dag för BÅDA våra SVÄRSÖNER fyller år de fyller inte lika mycket däremotSkrattande

Men vi vill säga ett stort grattis på eran dag idag

 

En snygg brud gör ju inte ont inte för att våra döttrar inte är snyggaFlört

  Sen blir det lite fest hos den ena svärsonen idag.


HA SOM SAGT VAR EN HELT UNDERBAR DAG VÅRA KÄRA SVÄRSÖNER OCH UNNU EN GÅNG GRATTIS

Av Rosie-Marie & Harry - 16 oktober 2009 09:02

Idag blev jag jätte ledsen satt och lyssnade på nyhetsmorgon där de pratade med 2tjejer. Det handlade om sex på nätet där tjejer bland annat ha sex för de vill ha en bekräftelse. Den ena som hade kommit fram för att hon ville att hennes berättelse ska komma fram.

Hon hade blivit våldtagen och efter det så mådde naturligtvis hon dåligt men hon kunde inte prata med någon om detta. Så hon började att ta kontakt med män/killar på nätet och detta slutade med att hon hade sex. Det gör ont i hela mitt hjärta när jag hörde hur dåligt hon måddeoch mår. För till slut blev det som ett beroende för henne, av just att ha sex med männen som hon tog kontakt med.


Den andra jag tror även hon hade blivit utsatt för något, hade lite svårt att lyssna för våra barn började bråka.

Men hon hade nämligen skrivit en bok för att tala om för andra att de inte är ensamma vilket är toppen. Men det gör mig ont att ingen som är runt dessa inte ser att något är fel. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det är flera tjejer som kommer fram till ytan på grund av bland annat boken.

För de behöver hjälp sen är jag säker på att det  även finns pojkar som gör lika dant, alltså tror att de kan bota sig med att ha sex te.x Och som dessa tjejer så jag hoppas att det är någon som ser till att även de får hjälp.


För nu måste vi se till att hjälpa våra barn/ungdomar så det inte händer dem något.

Så se till att vakna och se er omkring bland era kära om det verka att något är fel.

De kommer inte till er utan ni får ta hand om dem inte tvärt om.

Och en sak säg inte att det inte är sant för det finns vuxna som säger så när väl barnen berätta för någon vuxen.



Mitt hjärta gråter men jag hjälper er gärna för jag vill att barn/ungdomar ska må bra ni är vår framtid.


Många, många kjamar och tankar till er Rosie

Av Rosie-Marie & Harry - 16 oktober 2009 08:46

Ni som brukar läsa min/vår blogg och som alltid har lämnat kommentarer i den bland annat, och även ni andra som gillar att bara läsa lite. Jag kommer att ha min dagbok/blogg öppen för alla som vill läsa hur allt är, hur jobbigt saker och ting kan vara, och hur glad man verkligen kan bli av att bara få höra att man är en underbar vän. -Tänk om man hade en vän som du. Det är sådant som gör att jag blir stark, och jag ska lova er att jag är en bra vän. Jag ställer upp för mina vänner, för det är så vänner gör.


Jag kommer även att skriva om vårt bygge och våra underbara barn som jag älskar så mycket. De ger mig mening med livet. Våra katter, hundar sen får jag inte glömma mössen som brukar hälsa på ibland annars blir de ledsna om jag glömmer att nämna dem.


Men här kommer jag att ventilera mig om hur jag känner för saker och ting. Tyvärr så är vissa saker kanske dystra och andra glada men det är ju så våra liv är. Jag älskar att vi är olika och tycker olika, jag vill inte ha mer av mig utan alla har ju en egen härlig personlighet vilket jag tycker är toppen.


Ni ska veta att jag är stark motståndare till bland annat barn kvinnomisshandel och allt som har med det att göra. Även om djurmisshandel och jag gör allt JAG kan för att stoppa detta våld och övergrep. Sen om det är folk som tycker att detta okej förstår jag inte, det är ju då det blir obehagligt att läsa det jag skriver på grund av att man känner sig träffad.


Nu vet ni vad som händer på min blogg en gång för alla.


Sköt om er, stora kjamen Rosie

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards