Bearclaw

Alla inlägg den 23 oktober 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2009 23:23

Har lite svårt att förstå människor som inte står för det de har gjort. Läste i en blogg att personen hade blivit skit snackad och då vet inte personerna vem personen är. Varför har inte folk något liv blanda sig i andras och prata ila.


Vi lär våra barn från start hur man ska göra ibland  gör man så eller så. Men man kan inte prata om någon som man inte känner. Men det var som jag skrev till denna blogg vän.

Att det har ju hänt mig mer fler gånger att de säger att de vet vem jag är och känner mig.


Det var till och med så att det var en person som jag pratade med på en större tillställning och då fick jag höra ett och annat om MIG hon stod där och pratade skit om mig. Jag frågade personen om hon kände MIG hon pratade skit om. Och tror inte hon säger nej jodå hon visste precis vem jag var m.m

Efter ett tag där jag stod och lyssnade på skit snack ang MIG så kunde jag inte hålla mig så jag sa till personen i fråga att vi hade glömt att presentera oss.

Så jag sträcker fram min hand och säger vem jag är.

Ni ska veta att personen blev rätt lång i ansiktet och visste inte riktigt vilket ben hon skulle stå.

Men fy fan vad roligt jag hade. Så kan det gå hihihi


Prata inte om folk som ni inte vet vem det är, bildar er en egen uppfattning. Och man behöver inte prata skit fast man inte gillar någon. Som jag har sagt så många gånger Man Kan Inte Älska Alla.


Ha det gott och tänk först innan ni pratar

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2009 19:02

Idag är vår 6-åring på sitt första disko hans pappa var tvungen att stanna kvar en lite stund han ville först åka med hem igen. Men det gick toppen som tur är så var även en vän till mig var där och henne har han träffats några gånger i några år nu. Vi går nämligen ihop med våra barn på barn timman och eftersom hon har några fler barn än 2 så har vi kunnat följas åt i några år. Det var ju en trygghet för vår 6-åring så det gick bra att pappa körde hem. Och han vet att det bara är att ringa så kommer vi. Även vår 9-åring är på samma disko men han har ju varit på några stycken så han tycker inte att detta var något. Och känner ju sig jätte stor pågrund av att han får stanna kvar längre än lillebror.


Skrattande Ja vår lilla kille börjar bli stor hans första disko.Skrattande

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2009 18:35

Denna färg hade stolarna innan vi klädde om dem.

 

En del gillar säkert denna färg men jag tycker inte den passar in i vårt storarum.


Ha det så gottSkrattande

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2009 14:50

Så här kan det se ut när vår lilla dotter äterFlört

Lillan1  

Maten smakar bäst när man använder sina händer mmmmmm.

Lillan  

Nu är jag mätt!!Skrattande


Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2009 08:50

Ett nytt inlägg i Hundarnas DagbokSkrattande


FlörtStora nos PussarFlört

Av Rosie-Marie & Harry - 23 oktober 2009 08:32

Då var det fredag och när barnen kommer hem från skolan så har de höstlov i en vecka. Vi har inte bestämt vad vi skall göra under lovet än.



Vår ena som hade natt orientering igår det är lite synd att de inte kan få ihop det lite bättre. Vi då som har en son som åker buss är det inte bra. De slutade skolan kl16.00 sen började inte fören kl 18,00 igen bor man i närheten är det ju lugnt med som sagt det är en bit från skolan. Lika dant när de slutade så var de klara redan kl20.00 men fick inte komma från skolan fören kl22.00 och skulle vår son ta bussen så hade han haft 1timmes buss resa hem. Nej detta tycker jag är skit dåligt att man har rätt att kräva 16timmar pass för ungdomarna för det blir det för dem som har en bit från skolan. Då åker sonen redan bussen som går kl07,00. Så hans dag var upp kl 06,00 tog bussen till skolan kl 07,00 sen var han i skolan hela dagen tills kl 22,00 och hade han då även tagit bussen hem så hade blivit 23,00. Men vi hämtade honom tycker inte han skulle behöva vänta i 1timme innan han var hemma.

Detta är jag helt säkert på att de kan planera bättre.



Sen blev arg när sonen även talade om han fick skydda sin kompis från några utlänningar som ville slå hans kompis för att han var Italienare och då var han jude. Vad Fan vi bor i Sverige hur fan har de rätten att göra så. Man får tro på vad man vill här. Sen blir jag lite ledsen för de har själva flytt från sitt hemland på grund av krig men de starta ett här???. Jag har inte något emot utlänningar har många bekanta runt mig som är helt underbara människor. Men detta tål jag inte någon jävla ordning för det vara. Och då vill jag bara säga att det är bara en av hand förälder som är Italienare. Men tyvärr sånt här hörs det väldigt lite om. Hade det varit en Svensk som hade gjort något vilket skrik det hade blivit och vilken rasist man hade varit. NEJ skärp er för katten alla är lika värda vilken tro man än har. Och jag anser faktiskt har man kommit från ett land där man flyr pågrund av krig så ska man inte starta ett HÄR:


Sköt om er, kjamen  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards