Bearclaw

Alla inlägg den 19 oktober 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 19 oktober 2009 17:14

Läste på Sussis blogg angående upp plockning av hundbajs.

Det var nämligen så att personen inte hade plockat upp efter sin hund.


Jag förstår inte varför det är så svårt att plocka upp efter sin egen hund.

Det var lika dant när vi var på campingen på Öland på hundutställningen där. Då är detta en camping plats där barn springer runt och leker. Det är även så att man inte får ha hundarna på stranden m.m

Att vi får vara på denna fina camping ska man vara glad för tycker jag.

Trots allt detta så kan inte folk som då är hundägare respektera andra och plocka upp hundskiten.


Vår ena son som var då en av de barnen som sprang i kanten och lekte trampade i just hundskit. Och jag blir så jävla arg (nu igen) är det svårt att plocka upp svaret är nej. Men ändå så gör man inte detta utan titta på sin hund när hunden gör ifrån sig sen går man.

För det fanns en och annan som inte plockade upp. Jag plockade även upp andras hundskit på stranden när vi var där med våra hundar. Allt blir mycket trevligare om man plocka upp efter sin hund.

Det är mycket, mycket dåligt har man hund så får man ta det så enkelt är det.

Tänk det ger ju oss hundägare mycket dåligt rykte.



Kan köpa om man inte plocka upp när man är inte i skogen och går, men man plocka upp där andra människor är.


Lika så när hundutställningen är här i våran stad och då håller man till i våran underbara park.

Och fy fan vad äckligt när man är där för folk låter det ligga. Allt sånt här ger som sagt oss hundägare mycket dåligt rykte. Jag plocka upp skiten visst är det inte trevligt och det lukta men hallå det är ju min hund mitt ansvar.

Så jag tycker att alla som har hundar snälla ta ert ansvar och plocka upp efter eran hund.

Det är ju ni som har velat ha hunden och då är det ert ansvar.

Detta kan väl inte vara så svårt ELLER????


TA ERT ANSVAR!!!!

Av Rosie-Marie & Harry - 19 oktober 2009 08:22

Ännu en morgon som man lyssna på nyheterna och undrar vad fan vi i Sverige håller på med.

Vi är så duktiga och tala om för andra hur de skall göra med saker och ting. Och vi kan inte ens ge folk som är psykiskt sjuka vård. Utan de får försöka vårda sig själva nu får vi ta mig katten ta oss i kragen och börja säga ifrån. Är det verkligen så här vi vill att Sverige ska vara att vi skiter i att det finns hemlösa te.x eller att vi inte ge vår äldre vård och våra barn de bara är något som man måste ha.


Detta gör mig så jävla arg ( ni får förlåta mitt språk) men detta gör mig arg och irriterad . Hur kan vi låta våra skatte pengar betalar höga löner till våra politiker när de inte ens kan göra något som gör Sverige bra att liva i. Men vi skall stå med våra pekpinnar och tala om för andra länder hur de skall göra.


Och det vi Svenska är duktiga att prata till varandra, vad hjälper det de som blir lidande.

Nej man måste skrika till och tala om att detta stödjer inte vi.

Och ta det här med bloggen som är jätte bra för just detta.

För ju fler vi är som skriver om detta ju fler vågar göra det samma och då visar man att detta stödjer inte vi. Jag vill att mina barn ska få en trygg uppväxt om de vill ha hjälp så ska de kunna få den hjälp de behöver. Och jag vill att de gamla ska få den hjälp de behöver.


Och ni ska veta jag skriker riktigt högt om jag inte få den vården jag eller någon i min närhet inte får. Jag har fått själv kämpa så mycket för att våra barn ska få hjälp i skolan m.m Och jag kan även förstå att det finns folk som inte orka till slut när de bara får motgångar för det har även vi fått med mycket. Men jag/vi har vänt våra motgångar och de har gett oss energi i stället, och vi lyckades med det vi kämpade för. Så det går ju och blir vi fler så tror jag det är ännu bättre.


Vi som lever i Sverige ska inte behöva ha det så här.

Nej man blir rädd när man lyssna på nyheterna och det alltid är något som händer som enligt oss i Sverige inte ska hända. Vi måste gå samman i enad front.


kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 19 oktober 2009 08:09

Igår kunde jag inte använda min dator min dator har nämligen kopplat ner till och från ett tag nu. Så min man var snäll och hjälpte mig med allt som skulle uppdateras. Och mitt förbaskade huvud bultade hela dagen i går.

Den känns fort farande lite jag blir så trött att den inte vill släppa.

Men mina sysslor gör sig inte själv så jag har redan torkat av golvet i hundrummet Saga hade kissat lite där inne och tagit det värsta på golvet. Ska damsuga om en stund min ville bara ta bort lite innan barnen släpade runt över hela huset. Men jag ska ta mig lite kaffe och då passade jag på att skriva lite i bloggen eftersom jag inte kunde skriva något i går.


Alla de stora pojkarna är i skolan de minsta sitter och titta lite på tv ihop med deras pappa. Vad som händer idag är att jag ska sätta fart lite på min man så det blir lite gjort här hemma. Måste själv göra lite mer än mina vanliga sysslor så jag får lite ordning.


Bjuder på en bild av vår lilla dotter.

Lill tjejen  

Hon bara älskar att vara ute och leka.


Ha det så gott kjamenSkrattande

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards