Bearclaw

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Rosie-Marie & Harry - 2 oktober 2009 12:40

Denna dagen kommer inte någon i min familj glömma då jag fick ett samtal från min mor. Jag hörde inte först vad hon sa eftersom hon bara skrek och grät på samma gång. Efter en stund då hon försökte ta sig samman och tala om för mig vad som hade hänt så dog något i mig. Jag visst inte hur jag skulle känna eller tycka med det var det värsta som jag har varit med om. Men mitt i all min sorg fick jag ta mig samman för min mammas skull. Samtalet som jag fick rörde sig om min store bror han som alltid har varit där för mig han tog hand om mig när mina föräldrar gick i från varandra och blev som min pappa. Han fanns inte mera han var borta och kunde inte komma tillbaka han var död. Och min stackars mamma denna smärta som hon hade när hon ringde mig, det gjorde så ont så ont.

Nu är det 8-årsen det hände och det är fortfarnade tomt och min saknad efter min bror kommer alltid finnas.

Så idag så tänder jag ett ljus för min bror och ge även honom en ängel.

 

Du kommer alltid finnas i mitt hjärta;)

 

Det gör så ont att veta att du inte kan se dina barn växa upp, de är 2 underbara killar.


Jag kommer ALLTID ÄLSKA dig och du har lämnat ett STORT HÅL i mitt HJÄRTA.

Av Rosie-Marie & Harry - 2 oktober 2009 10:20

Fredag och det var riktigt kallt här på morgonen fast det känns lite mer här eftersom vår luft är mycket fuktig. Det får mig att tänka på min biologiska pappa när han flyttade till Blekinge han kom nämligen från början ifrån Övik. Men när han flyttade ner så höll han på frysa ihjäl tyckte han och då var lite mindre än några  minusgrader här nere. Det är så när luften är så fuktig så blir det rått och kallt. Så där ser man hur det kan skilja sig från det ena stället till det andra när man säger att det är kallt.



Blev lite full i skratt när vår 16-åring kom in och såg sin pappa för han tyckte att han kunde vara hemma för vård av förälder. Så jag kunde ju ringa till hans skola och tala om det för dem att han var hemma. Men han ville inte ta hand om sin pappa det skulle han få fixa själv, fast han ville vara ledig pågrund av honom. Ja dessa barn säger jag.

Vi ska även skriva in honom på körskolan han vill ta traktorkort så vi har hittat några A-traktorer som verka intressanta. Sen till sommaren blir det Mc kort eftersom han vill så gärna och jag tänker inte vara den som vill stoppa honom.



Den andra sonen han håller på att fixa sin bil så jag hoppas den ska gå igenom besiktningen. Det var något med bromsarna som han var tvungen att fixa innan den fick godkänd.

Dottern ligger och sover och pojkarna leker med sina bilar. Själv skall jag fortsätta i vardagsrummet och tömma det på kläderna.



Ha en skön fredag och va rädda om er. Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards