Bearclaw

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Mitt hjärta blöder!

Av Rosie-Marie & Harry - 16 oktober 2009 09:02

Idag blev jag jätte ledsen satt och lyssnade på nyhetsmorgon där de pratade med 2tjejer. Det handlade om sex på nätet där tjejer bland annat ha sex för de vill ha en bekräftelse. Den ena som hade kommit fram för att hon ville att hennes berättelse ska komma fram.

Hon hade blivit våldtagen och efter det så mådde naturligtvis hon dåligt men hon kunde inte prata med någon om detta. Så hon började att ta kontakt med män/killar på nätet och detta slutade med att hon hade sex. Det gör ont i hela mitt hjärta när jag hörde hur dåligt hon måddeoch mår. För till slut blev det som ett beroende för henne, av just att ha sex med männen som hon tog kontakt med.


Den andra jag tror även hon hade blivit utsatt för något, hade lite svårt att lyssna för våra barn började bråka.

Men hon hade nämligen skrivit en bok för att tala om för andra att de inte är ensamma vilket är toppen. Men det gör mig ont att ingen som är runt dessa inte ser att något är fel. Och jag hoppas av hela mitt hjärta att det är flera tjejer som kommer fram till ytan på grund av bland annat boken.

För de behöver hjälp sen är jag säker på att det  även finns pojkar som gör lika dant, alltså tror att de kan bota sig med att ha sex te.x Och som dessa tjejer så jag hoppas att det är någon som ser till att även de får hjälp.


För nu måste vi se till att hjälpa våra barn/ungdomar så det inte händer dem något.

Så se till att vakna och se er omkring bland era kära om det verka att något är fel.

De kommer inte till er utan ni får ta hand om dem inte tvärt om.

Och en sak säg inte att det inte är sant för det finns vuxna som säger så när väl barnen berätta för någon vuxen.



Mitt hjärta gråter men jag hjälper er gärna för jag vill att barn/ungdomar ska må bra ni är vår framtid.


Många, många kjamar och tankar till er Rosie

 
 
Tigermamman

Tigermamman

16 oktober 2009 09:29

Fy vad hemskt. Är tyvärr väldigt vanligt.
Kramen

http://tigermamman.bloggplatesen.se

 
Maria

Maria

16 oktober 2009 10:17

Riktigt ruggigt,men ack så sant.Och det som är så hemskt är att det är säkert vanligare än vad man tror.Många flickor och även pojkar lider i det tysta,för det finns ju en väldig skam för det man gör.Man vet att det är fel så fel,men ser ingen väg ut så det fortgår.Man får bara hoppas att artiklar och tvprogram som tar upp detta får flera av våra barn/ungdomar att berätta och söka hjälp.Bris är en bra organisation man kan vända sig till om man vill prata och söka hjälp.

Kram Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

16 oktober 2009 14:47

Det är hemskt..det är min vardag..arbete med barn som blivit utsatta för sexuella övergrepp .Det är väldigt tungt ibland eftersom det rör sig om små barn.Och det är vanligare en vad man tror.

Ha en bra dag!

Kram!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

16 oktober 2009 15:09

Gråter med dig...Livet är extra hårt för vissa..
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Majsan47

Majsan47

16 oktober 2009 18:06

Ja du, mitt hjärta blöder också när jag hör sånt där. Tänk att ungdomar ska behöva göra sådant för att känna att de får bekräftelse. FY så hemskt

Kram och skön fredagkväll

http://www.metrobloggen.se/majsan47

 
Marianne

Marianne

16 oktober 2009 19:06

Man lider med dem som har råkat ut för övergrepp mm. Och det är bara att hoppas på att deras anhöriga och vänner förstår att de måste se till att de får hjälp med att se framåt igen. Många skäms för att de har blivit utsatta och jag tror nog att man inte kan förstå smärtan om man själv aldrig varit i deras situation.
Kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards