Bearclaw

Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Barnkonventionen fyller 20 år idag

Av Rosie-Marie & Harry - 20 november 2009 07:53

Lyssnade på nyheterna nu på morgonen och måste säga att det är lite tråkigt att vi som lever i Sverige som då har varit med och startat barnkonventionen och sett till att den har fungerat i andra länder. Och verkligen sett till att barnen i andra länder vet vad detta är, gör inte så mot barnen som bor i Sverige. För här vet inte många barn att den finns. Och som vanligt duktiga Sverige som har tycker att andra länder skall veta om sina rättigheter med bryr sig inte så mycket att barnen i Sverige ska veta att det finns. Och idag då så fira de 20år som denna organisation funnits. Jag hoppas verkligen att det blir ändring i detta för alla barn i Sverige har det inte bra och de borde veta vilka rättigheter de har.


Och lika dant så var många föräldrar dåliga på att se andra barn förutom sina egna. Det gör mig också lite ont. För jag hjälper gärna någon annan med för mig är barn viktiga och då menar jag inte bara våra egna barn utan ALLA. Jag lägger mig i om jag ser att ett barn far ila det är min skyldighet som vuxen. Det är viktigt att barn vet om att det finns vuxna som bryr sig. Och vi måste ju börja att visa lite mer om vi vill att denna värld ska bli bättre. Ett barn som växer upp i våld tror ju att det är så det skall vara eftersom de inte ser något annat. Visa däremot någon vuxen att det är fel och att det finns lagar som säger att det är fel. Då gör man i alla fall lite mer än att inte bry sig.


Sen tycker jag däremot at våra lagar är lite lama när det gäller våld m.m men det tar vi en annan dag.

kjamisar på er

 
 
Sussi

Sussi

20 november 2009 08:28

Hörde det där jag med och jag häpnar över att det inte var lag på det här än! Hoppas moderaterna gör nåt vettigt av det öppna brevet dom fick

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Tigermamman

Tigermamman

20 november 2009 11:14

Håller med dig till fullo. Ha en underbar fredag.
Kramen

http://tigermamman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards