Bearclaw

Alla inlägg den 13 november 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 13 november 2007 22:02

Idag har jag och barnen varit på kyrkans barntimme killarna tycker det är så roligt att vi åker dit. Har även satt upp mig rättare sagt barnen på kö till barnomsorgen, tyvärr så är det kö dit. Har ringt några gånger men de kan inte ge mig ett svar när de kommer in, och det är ju rätt jobbigt att inget veta. Men jag ju inte påverka det hur mycket man än vill. Vi var på kyrkans barntimme i 2,5timme sen åkte vi hem alla tre pojkarna var trötta så de somnade. Satte mig själv och slöade framför tven en stund sen vaknade den minsta fick göra lite mat till honom, sen vaknade andra pojkarna. 7-åringen kom hem från skolan så 4-åringen och 7-åringen gick ut sen sprang 4-åringen in och skrek mamma, mamma det regna snö ute. Man kan inget annat än skratta de är för sköna dessa barn de säger vad de känner för. Började med middagen hittade en gryta i frysen så det var lätt att fixa min man var snäll att skala potatisen och jag tinade upp grytan. Barnen åt så det  så man trodde inte att de kunde få i sig mer, fast inte 2-åringen ena dagen äter han som bara den, nästa dag äter han som en mus. Men man får hoppas att det kan bli lite jämnare med maten, det är ju aldrig roligt när de inte vill äta.

Tvättade ren Fabians sår han hade ju råkat kliat upp såret under hakan, så det såg lite otäckt ut. Det kändes lite som ett bakslag, men ändå så var det mycket mindre. Tvättade han med tvål och vatten tog på lite annat sen fönade jag han torr sen salva. Är fort farande taksam över att han är så lätt att ha med att göra, han bara ligger där och titta till lite på mig. Fast jag myra honom lite nej det gör jag nog inte men han får alltid något gott när vi är klara. Sen får man ge Gaby en liten bit man vill inte att de ska bli ledsna(hehe). Är så glad för mina hundar de är goa var och en på sitt egna vis.

Harry och jag skulle på möte idag det var sista gången så det kändes lite kontigt. Alla hade kommit när jag kom vi satt lite och pratade vad kuren hade gett var och en. Fikade lite sen med mycket goda kakor, och fort satte och prata. Sen gick vi in i lektions salen igen och pratade lite till om det vi hade gått igenom under dessa veckor. Alla hoppades att vi skulle kunna träffas efter jul igen, det skulle verkligen vara roligt för man har ju pratat med dessa om mycket personligt. Och de vet ju lite mer om en och de har även gett en filback så det skulle verkligen vara tråkigt om vi inte träffas igen.

Åkte hem gav pojkarna lite välling och kvällsmat sen somnade de, tvättade Fabian ingen. Harry var ute och fixade vinter däck på bilen. Han ska nämligen köra hans föräldrar och hämta en bil, de ska köra tidigt i mån morgon. Så jag hoppas verkligen att vädret till låter det, för hans pappa behöver en bil. Vår son gjorde sin läxa och jag satte mig framför datorn en liten stund innan jag ska gå och lägga mig.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards