Bearclaw

Alla inlägg den 8 november 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 8 november 2007 09:19

Vaknade idag kl:06.00 gick upp fick torka upp efter Gaby och katten, det är inte trevligt vill jag lova. Med den minsta på armen som man försöker torka upp, jag ville ju inte att han skulle krypa idet. När det väl var klart så hade både 2-åringen och 4-åringen vaknat, jag fick se nyheterna sen var det bara att slå över till barnprogrammet. Gjorde välling till de små ringde ut till 14-åringen, han var inte vaken så det var ju tur att jag ringde. När han väl kom in så blev an lite paff över att klockan var så mycket, ändå så sa jag till honom när jag ringde men det kom han inte ihåg. Men han både äta och göra sig i ordning innan han gick, fick även påminna honom att han skulle hem till min pappa idag. När han väl hade gått så kom 7-åringen ner, så han åt lite frukost gjorde sig i ordning. Sen tog han det lugnt och tittade lite på tv, han väckte sin pappa för han skulle följa med ut med honom till bussen. Vår äldsta son hade redan kört till skolan, frågade honom om det inte var kallt att köra moped, men det var det inte tyckte han. Ja dessa barn de är helt unika var och en på sitt sätt, skulle inte vilja vara utan dem.

Idag skall jag åka till Nybro och ha kurs ska se om det blir någon ny dans, man får se när man kommer dit hur allt är. Prata en liten stund med Lisen i går, men vi kunde inte prata så länge på grund att hon hade kurs. Men sa till henne att hon kunde sms mig när hon var klar, men jag var lite trött igår så jag sov. Ska ringa henne under dagen idag denna unga tjej har så mycket energi så hon skulle förse en hel stan med ström. (hehehe) Hon är en hel go tjej hon på minner mig om hur min yngsta dotter var en gång i tiden, jag är jätte glad att få lärt känna henne. Och idag så skall jag även få träffa två kär vänner till mig Åsa och Marie de är toppen vänner, det är alltid lika roligt att träffa dem. Ja som sagt få se hur jag skall göra på kursen idag förra gången fick de jobba sten hårt, och de är jätte duktiga vill jag lova. Ska även se om jag orka baka en kaka till fika till oss, det är alltid trevligt att fika under pausen.

Ska göra rent Fabians sår naturligtvis så körde han hakan i marken när Harry var ute med honom. Så det är lite krus i det nu jag var så glad att jag inte har gjort rent det än. Men jag tror faktiskt att det börjar bli bättre, fast det fortfarande är rött och sårigt. Det borde ju försvinna för eller senare man måste bara vara lite tjurig. Och jag är ju tacksam över att han låter mig fixa honom, det är ju alltid jobbigt om man måste hålla i om de inte själva vill ligga still. Även Gaby kan ligga lite mera stilla när man håller på med henne, jag träna henne nästan varje dag men att borta pilla lite på henne bara för att hon skall lära sig. Men jag måste säga att hon börja bli en lugnare hund mot vad hon var för några månader sen. Då var hon mer vild än tam och var överallt och hoppade på allt som rörde sig, men även på den fronten har blivit bättre. (Tack och lov för det) Nä nu måste jag göra lite nytta denna dagen bruka försvinna för mig, sköt nu om er.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards