Bearclaw

Alla inlägg den 12 november 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 12 november 2007 09:14

Igår var jag på instruktörs utbildning jag har visst och sant gått på en innan, men jag tycker att man måste gå lite kurser för att göra bra ifrån sig. Vaknade redan vid 05.00 då var det bara att stiga upp och se glad ut, gjorde ordning mig. Vår minste vaknade tog upp honom gjorde välling till honom, väckte min man. Han var snäll och gick ut och värmde upp bilen till mig, byte blöjor på lilleman innan jag körde. Det var ju rätt kallt ute var tvungen att tanka bilen, tankade fullt sen bar det vidare till Lisen. Kände mig lite slö tog mig en clementin och den smakade inte gott, hade ju borstat tänderna innan fy katten vad det smakade. Pratade lite med min man på telefonen det är ju skönt att ha någon att prata med, Lisen ringde pratade med henne hon skulle se till att äta lite frukost innan jag kommer. Det var inte många bilar ute så tidigt på morgonen fast det är sätt skönt att få vara själv på vägen. Jag körde efter gps min man hade ställt in den på närmsta vägen så jag fick köra på många små vägar, men det var riktigt mysigt såg många rådjur på vägen och fasaner. Såg även många fina hus jag tycker det är så mysigt att köra och titta på allt längst vägen. Väl framme hos Lisen var jag tvungen att ringa henne och höra vad hon bodde någon stans. Hon kom ut så vi körde först att hämta ut lite pengar sen bar det i väg till Västervik. Även vägen upp dit körde vi på små vägar dt var riktigt roligt att se allt som vi såg på vägen. Sen pratade vi ju som bara den, det brukar bli så när man är med Lisen. Vi hade det riktigt trevligt på vägen upp, sen är det alltid lika kul att ha med Lisen att göra. Väl framme så fick jag springa fram och tillbaka till bilen, först glömde jag lyset sen våra pennor, så jag fick lite motion( hehehe). Sen kom Jons och Lotta de är ju också underbara människor de r alltid lika glada när man träffa dem. Sen hade vi ju resten av Vetlanda gänget de är också mycket trevliga människor. Tog lite kaffe sen var det dags att sätta sig till rätta för vi skulle ha lektion, så fram med papper och penna. Det var intressant men jag vet inte om det gav mig något, men det har det säkert gjort fast det inte känns så just nu tror jag. Men det är alltid lika intressant att höra hur andra gör vilka problem de kan komma i när det gäller nybörjare. Så vi började lektion vid 10.30 sen hade vi lunch vid 12.30-13.00, men det blev inte mycket man åt. Det fans inget man kunde äta förutom smörgås och en banan, men man kunde ju inte säga att man blev mätt. Men sen var det dags för lektion igen vi alla skulle stå på golvet sen visade läraren några steg som någon av oss skulle tala om vad han gjorde så resten av gruppen gjorde lika dant.  Sen åkte halva gruppen hem de hade börjat tidigare, så de var klara. Då var det vår tur att bli bedömda vi skulle lära ut en dans och förklara hur vi skulle göra, så att dansarna kunde dansa den. För egen del tror jag att det gick bra, fast man vet ju aldrig det skall verkligen bli roligt när man får hem sina bedömningar.  Sen var vi klara vi åkte och åt med Jonas och Lotta innan vi körde hem, vi satt där en stund och pratade om allt från himmel och jord. Sen bar det iväg hemåt först skulle jag lämna Lisen där hon bor, vägen var fin så det gick bra även hem. Lämnade Lisen så nu hade jag några mil hem, ringde min man för att höra hur jag slapp köra dessa små vägar hem. Så jag körde till Nybro och sen hem, även vägen hem till oss var bra så det gick bra hem. Men jag var rätt seg när jag kom hem sms till Lisen att jag var hemma, satte mig en stund i soffan.

Innan jag gick och la mig så tvättade jag av Fabians sår, det har verkligen blivit bättre. (tack och lov för det) Han till och med börjat att äta som han gjorde innan han fick eksemen. Det är aldrig roligt när ens djur inte mår bra, de är ju en i familjen. Gaby ville också vara med så jag fick ta bort henne från Fabian för hon låg på honom. Jag han brydde sig inte, men hon kunde inte vara där när jag gjorde ren honom. Ja dessa hundar är så roliga man får många goda skratt av dem och de ger så mycket kärlek. Jag är så glad att jag har haft den äran att få så underbara djur.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards