Bearclaw

Alla inlägg den 6 november 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 6 november 2007 11:51

Vår minsta son vaknade redan kl:05.00, det är inte kul att vakna så tidigt. Men det var inget jag kunde göra för han ville inte somna om. Gick upp Gaby hade råkat göra inne så det var bara att torka upp, sen göra välling till minstingen. Under tiden släppte jag ut hundarna så de fick göra sina behov. Gav sonen sin välling satt sen och titta på tven, vid 06.00 slog jag över till nyhetsmorgon på tv4. Sen vaknade barnen efter hand, även 7åringen vaknade utan att jag behövde väcka honom. Så han åt frukost efter det fixade han sina tänder och la ner det han skulle ha med sig i sin väska. Han såg en liten stund på tven väckte sen Harry så han gick ut med vår son till bussen. De andra pojkarna blev lite sura för det blev ingen kyrkans barntimme idag deras fröknar var på utbildning. Men som tur var gick det över efter en stund.

Sen gjorde jag rent på Fabians sår som han har fått under hakan, jag tror han tycker det känns skönt, för han bara ligger där när jag håller på med honom. Det han kan tycka känns lite jobbigt är när jag skall föna honom torr, då vill han gärna försöka smita. Han är jätte duktig när man gör något med honom han bara är, vilket är jätte skönt. Det är skillnad med Gaby hon försöker smita hela tiden och att bli fönad gillar hon inte alls. Hon har inte kommit på hur skönt det kan vara när matte bara pyssla om henne, men det har Fabian och han skulle vilja att man höll på med honom i flera timmar. Blir lite orrolig för Fabian för han vill inte äta det lilla som han har ätit på dessa 2-dagarna är inget. I dl räknat så kan han ha ätit ca 3dl och så lite mat skall han inte ha, så nu har jag köpt lite blöt mat till honom för i vanliga fall använder jag torrfoder till mina hundar. Så nu får jag hålla tummen att han vill äta lite mer än innan, man blir ju lite orolig när de inte vill äta, visst och sant är Fabian ingen stor ätare men han äter mer än detta per dag. Gaby däremot behöver man inte truga hon äter allt både det hon ska äta och det hon inte skall äta. Hon älska strumpor vilket inte är bra och hur mycket jag plocka undan dessa strumpor så har hon lyckas att hitta en. Det är ju inte bra och det kan ju bli rätt alvarligt, jag har haft tur hon har lyckas spy upp den. Men jag är lika orrolig vare dag för jag vet ju aldrig om hon har svalt en. (Ja denna tjej kan verkligen ge en mardrömmar).

Min mamma kom en runda Harry skall nämligen följa med henne till stan, så hon kom en stund innan och hälsade på barnen. Och de blev jätte glada de bara älska sin mormor vilket är jätte trevligt både för dem och henne. När Harry väl kom hem igen så hade han köpt fika så vi fikade innan de körde till stan, jag och 2-åringen lekte lite, sen tyckte han inte att jag var rolig så han gick upp till sin store bror. Och då passade jag på att sätta mig en stund framför min dator, och skrev lite till min blogg.

Kjamen

  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards