Bearclaw

Alla inlägg den 9 november 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 9 november 2007 08:39

Det blev inte någon nybakad sockerkaka i går, jag fick köpa kakor istället. Var lite slö igår så jag orkade inte, men jag var snäll mot min man och skalade potatisen till dem. Harry hade varit så snäll och städat min bil, så när jag skulle köra så var bilen riktigt fin. Vädret var däremot inte så roligt regn och åter regn, inte konstigt att man blir slö och tappar orken. Väl framme så var det bara att koppla in min dator och börja kursen. Fortsättning kursen fick lära sig en ny dans, det gick jätte bra det som var sämre var att låten på min dator var sönder. Men jag får fixa det till nästa torsdag, vi tog lite paus och fikade lite det är alltid uppskattat. Sen var det fullt ös igen innan nästa kurs börjar, tiden bara springer iväg så nu var denna kurs slut. Nybörjarna stod redan i dörren så det var bara att starta dem så jag bara räknade in dem, är tvungen och testa dem lite om de kommer ihåg danserna. Och det gick jätte bra vill jag lova, de fick även lära sig en ny dans, även denna dans gick mycket bra. Jag bjöd även denna kurs med fika de tyckte det var mycket trevligt, tänker fortsätta med det blir trevligare. Och gruppen kommer faktiskt närmare varandra och man prata, vilket jag tycker är mycket bra. Även denna kurs bara rann iväg, så nu var bara att bege sig hemåt igen.

Vaknade vid 05.30 minstingen ville inte sova längre, så det var bara att stiga upp. Blev glad idag för jag slapp att torka upp efter verken hund eller katt. Släppte ut Gaby medans jag fixade välling till den minstingen, kort efter så vaknade 2-åringen även han ville ha välling. Satte mig och såg på nyheterna blev lite ledsen när man fick se vädret, det skulle inte bli bra mer regn storm, så man får se hur mycket man blir drabbad. 14-åringen kom in han åt frukost och gjorde sig i ordning gick sedan till bussen. Väckte sen 7-åringen han var lite seg men han kom upp till slut, han åt frukost tillsammans med 15-åringen. De gjorde sig i ordning 15-åringen gav katterna mat sen åkte han till skolan, 7-åringen gjorde sin läxa tillsammans med sin pappa, det gick jätte bra. Sen var det bara att klä på sig ytterkläderna och gick ut till bussen. La sen minstingen de andra små killarna lekte och gick upp i rummet spelade lite musik. Fixade sen frukost till dem gjorde även ordning maten till hundarna.

Tvättade Fabians sår det börja bli fint nu, det känns bra för han har haft det riktigt ila under halsen. Det är däremot lite jobbigt för Gaby vill också vara med, och det blir lite svårt hon vill ligga på mig och Fabian. Men det går bra till slut jag bruka kamma Gaby lite när jag är klar med Fabian. Är även jätte glad för Fabian börja vilja ha mer mat. Ska passa på att gå ut med Fabian innan det börja regna, så slipper vi se ut som dränkta katter.

Idag skall vi ha en städ dag jag har börjat så smått att damma bokhyllan, men är inte halv klart än. Sen blir det att röja i pojkarnas rum, 2 och 4-åringens rum ser ut som kom och hjälp mig, de har bara slängt ut sina leksaker på hela deras golv. Ja så man vet verkligen vad man skall göra idag. Sköt om er.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards