Bearclaw

Direktlänk till inlägg 15 maj 2010

Vänner.

Av Rosie-Marie & Harry - 15 maj 2010 15:07

Vänner! Ja vad är en vän egentligen?


Själv tycker jag att vänner de ställer upp för varandra.

De säger till om det är något.

De går inte bakom ryggen på en utan vill de något så säger de till en utan att man får redan på det sist.

De gillar en som man är utan att man måste tycka som de.

Man behöver inte höra av sig hela tiden utan de vet om att man finns ändå.

Vänner säger alltid sanningen fast det kan göra ont.

Och de även tål att få höra den själv.

De räcker ut en hjälpande hand om den behövs.

Ja en vän….


------------------------------------------------------------------------------------


Själv har jag fått för mig att jag är en bra vän. Men jag bruka tvivla mer än en gång om jag verkligen är en vän eller ej. Jag är så ärlig som man bara kan vara som person och vän men det är väl så att man kanske är för snäll många gånger. Jag vet inte vad som är fel ibland. Men det är inte många som är som jag det tror jag inte för jag säger om något är galet och jag ställer alltid upp för mina vänner alltid. Och jag går aldrig bakom deras rygg utan är det något så är de som vet om det först och ingen annan. Men som alla vet är livet hårt och det finns inte så många riktiga vänner där ute så var rädda om de ni har. För mig är nämligen mina vänner som en i familjen.

Så vad är vänner??


Ha en skön lördag, kjamen

 
 
lizzie

lizzie

15 maj 2010 15:40

tycker du har en asa bra blogg !! fortsätt så pöss lizzie !

http://lizziethebest.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

15 maj 2010 18:59

Jag tycker att en vän är någon som inte dömer, en som ställer upp i vått och torrt och som delar med sig av både glädje och sorg!

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

15 maj 2010 22:36

Det finns det massor av saker man kan tycka att en bra vän ska ha eller vara. Allt efter vad stunden kräver.
Men ärlighet är nr:1
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
susanne

susanne

16 maj 2010 07:21

bra beskrivet kan inte bli mera tydligt än så

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

16 maj 2010 20:26

En bra vän är precis allt det som du skrev =) Speciellt det där med att man inte behöver höra av sej alltid utan man vet att när man vill prata så finns vännen där... Klart att du är en bra vän...men alla tvivlar vi på oss själva många gånger....jag tvivlar oxå =) Puss

http://sanna-85.bloggplatsen.se

 
Anette/Stefan

Anette/Stefan

17 maj 2010 00:20

Vi håller självklart med dej!!
Håll tummarna i morgon, då är det dax för Agnes rötgen.

När ska era valpar röntgas!

Ha det bra
Anette/Stefan

http://www.monowi.se

 
Gunilla.

Gunilla.

17 maj 2010 11:29

En bra vän växer inte på träden, de kan vara svåra att hitta ibland. Väner ger varandra en hjälpande hand då det verkligen behövs. Det är ju viktigt att kunna anförtro sig åt varandra....
Ha en bra dag, Gunilla.

http://gunibirgit.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

17 maj 2010 19:02

Svårt att sätta ord på vad en sann,riktig vän är.Men ärlighet,och tillförlit är två saker som jag värdesätter hos mina vänner.Att kunna ventilera och prata om allt och ingenting,och acceptera att man ibland har olika åsikter om saker och ting här i livet.Att kunna dela sina problem ,sorger och glädgeämnen med.En vän lyssnar och ställer upp i vått och torrt, utan att för den delen döma.En vän säger sanningen och tål att höra sanningen, utan att den behöver förskönas.Som sagts så många gånger förut,så växer inte vänner på träd.Dom man har ska man vårda ömt.

Kramar till dig Maria

http://ellebackens.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

18 maj 2010 09:56

För mig är en vän trygghet..
Nån man kan säga allt till utan att oroa sig för att det ska spridas vidare. Nån man kan sörja hos som alltid finns där. Det är så jag försöker vara i alla fall..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

18 maj 2010 22:19

Skönt att lite värme börjar komma till er med. Hoppas det får hålla i sig..

Ena stygnet hade gått upp litegrann så nu får jag gå tejpad ett tag tills det läker. Men skönt är det att stygnen är borta.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
lyckans smed

lyckans smed

24 maj 2010 13:33

Jättefin beskrivning. Det borde ju inte vara så svårt kan man tycka, men vänner växer verkligen inte på träd. Man ska verkligen ta vara på dem man har, och precis som vilken relation som helst, så måste dem vårdas från båda håll: Ge och ta..
All lycka till er...

http://www.lyckosmide.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards