Bearclaw

Alla inlägg den 4 november 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 4 november 2007 13:36

Igår var vi på hundutställning med våra hundar, det är alltid lika roligt och spännande att vara med och titta på andra. Vi var på plats redan kl08.00 det var skönt att vara i godtid, blev lite oroligt för Gaby hon gillade inte detta med många hundar höga ljud. Men hon var duktig fick lite goda råd av vår vän Marianne (TACK FÖR DET) och det gick mycket bättre. Däremot gillade hon inte golvet så mycket det blev lite halt, och vi hade en annan hund bakom henne som inte heller tyckte om golvet. Så han halkade runt detta gjorde att Gaby tyckte att det var lite jobbigt, men jag var jätte stolt av henne detta var ju första gången bland så många. Hon fick även bra kritik av domaren så jag var nöjd visst och sant gick hon inte vidare, men hon sköte sig bra. Min man Harry fick börja med att gå in med Fabian i ringen eftersom att jag inte var klar med Gaby. Men Fabian var förbytt mycket mer livligare än vad han bruka vara när han och jag har varit i ringen. Men med andan i halsen så tog jag över Fabian, med min mans lättnad. Och jag lyckades få honom lugnare än vad han var med Harry även han fick mycket bra kritik av domaren. Hade han gått lite bättre så hade han kommit vidare, men vi får ta det nästa gång. Även Fabian var jätte duktig och domaren tyckte om han, så han kom tvåa.  Det som var mycket synd var att vår uppfödare till Fabian hade blivit magsjuk och kunde inte komma, det hade varit roligt att träffa henne igen. Men jag hoppas hon kommer att bli bättre det är aldrig roligt att vara sjuk.                                                   
                               

Vi åkte hem strax innan 14.30 handlade lite mat innan vi körde hem. Väl hemma så hjälpte 14-åringen mig med att laga mat, och Harry fick åka och hämtade vår andra son. Han hade fått fel på sin moped den ville inte starta, så Harry var tvungen att hämta honom och mopeden. När de kom hem så hjälptes de åt att fixa lite på mopeden. Jag och 14åringen hade fixat maten så vi åt en mycket god middag. Sen tog vi det lugnt vi hade inga småbarn hemma för de var hos min mamma. Så vi kunde verkligen ta det lugnt.

Imorse kändes det mycket konstigt att man kunde ligga kvar i sängen utan att någon ville att vi skulle stiga upp. Men jag fick ju släppa ut hundarna men kunde lägga mig igen efter det, däremot så gillade inte Gaby att jag låg en liten stund till. Hon är ju van att när jag väl stiger upp så är jag uppe, så hon tyckte jag var en tråkig mate idag. Min pappa kom som vanligt så vi drack lite kaffe och pratade lite skit innan jag hämtade våra små hos deras mormor.

Kjamen

 

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards