Bearclaw

Alla inlägg under januari 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 7 januari 2010 23:12

 

Sov nu så Gott  

Av Rosie-Marie & Harry - 7 januari 2010 21:15

Vår son talade om att han hade sett 7st rävar utanför hans stuga. Och en annan då trodde han hade drömt eftersom han hade varit töstig och gått upp för att dricka och tittade ut och såg rävarna. Men han stod fast vid att han såg 4stora rävar och 3smårävar. Det var inte mer med det förutom i går då så bakade sonen en kaka så ropade han på mig. Hörde tyvärr inte var vid tvättmaskinen så han kom till mig. Och vad hade han sett utanför vårt kök fönster om inte en räv. Gubben som var ute såg också räven och gick efter den då såg han 3st som sprang i väg in i skogen igen.


För mig får de gärna vara i närheten det ända är att jag kommer att se till att mina djur är skyddade. Jag är inte en sådan person som tycker man ska ta bort dem inte. Nej de får gärna leva i närheten det ända är som sagt att man har mer koll på hundarna och katterna. Min gubbe hade pratat med en vän och han sa att det är lite ont om mat, så de kommer närmare husen då. Hos hans pappa har de rivit ut soptunnan för att leta. Rätt trist att det inte finns mat för dem. Men jag vill inte mata dem, däremot så kan de gärna mata de i stället för vildsvinnen som förstår och kan skada en hund och en människa så mycket mer än en räv.


kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 7 januari 2010 14:07

 

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 7 januari 2010 10:16

Ännu en dag med snö och minusgrader ute. Det som kan kännas lite trist är ju att när det är för kallt ute är det inte skönt att gå ut ens. Eftersom att luften är så fuktig här nere så blir några minusgrader jätte kallt ute. Man blir is kall in till märgen och barnen är ute bara i korta stunder. Men när de är ute så har de super roligt i snön med sina pulkor. Och kylan skulle visst hålla i sig i hela Sverige.


Vi har köpt filmen trolltider till våra barn ni som inte vet vad det är för någon film så är det en gammal julkalender. När jag var liten så gillade jag den jätte mycket för jag tycker att julen handla just om det magiska. Jag är inte mycket för den julkalendern som visar i dagens läge för jag vill ha tomtar och troll m.m För jag tycker att man glömmer lite det magiska som julen ger sen vet jag att barnen bara älskar kalendern men det är inget som jag tycker till hör julen. Det är skönt att vi är olika. Men åter till filmen våra barn bara älskade denna film trolltider.


Jag ska även se om allt blir som jag har tänkt mig annars får jag tänka om lite men jag ska ge det denna månaden ut. För jag har 2vägar som jag kan gå men vilken väg det blir får själva tiden utvisa sig. Det är alltid bra att ha några planer om vad man skall göra med allt runt sig och sitt liv. Och själv så håller jag på att utarbeta det som blir bäst för oss som familj. Eftersom jag och min man vill vår familjs bästa så utgår vi alltid från den. Och i vår framtida planer så kan det vara så att visa saker ändras för barnen och då är det viktigt att vi se att det blir till det bästa för dem och oss. Man kan säga att det är mycket tänkande på lite av varje men jag lova att jag ska informera er när jag och gubben är helt säkra på hur det kommer att se ut.


Ha nu en skön dag, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 6 januari 2010 18:40

Jsg kan inte förstå att jag nästan är klar med all vår tvätt.

Men det är jag HURRA!!

Så nu ska jag berömma mig själv lite hihi

Jag är super duktig  


Av Rosie-Marie & Harry - 6 januari 2010 15:39

 

Ger er alla lite hjärtan  

Stora kjamisar på er ALLA

Av Rosie-Marie & Harry - 6 januari 2010 08:27

Jag förstår inte varför vår ena son inte vill sova på morgonen, han vakna runt fyra tiden. Och jag måste ju erkänna att man inte vill vakna vid den tiden precis. Men nu är det tredje gången han är uppe så tidigt och tro inte att somna om för det vill han inte. Sen efter några timmar så vankade dottern så det var bara att stiga upp. DE fick sin välling och de fick titta på barnprogram.


Vad som händer idag: Ska ta han om huset lite städa och plocka ordning lite. Gubben skulle fixa lite i vardagsrummet.

Måste även fundera på vad jag skall laga för mat. Jag älskar att laga mat men det som är det jobbigaste är vad man ska äta. Och allra helst när man har barn som inte äter allt som man lagar, och det är ju inte det är det inte gilla eller ogilla samma mat så lätt ska man ju inte ha. Nej man ska man se till att alla bli nöjda här hemma så blir det många maträtter. Men nu är det inget som jag gör ska ni veta utan jag laga en maträtt sen är det bara att äta.


Nu får ni ha en skön helg dag stora kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 5 januari 2010 13:36

Jag tycker det är roligt att det har kommit igång att prata lite på hundensg bloggforum  . Men hoppas verkligen att det kommer fler som kommer in och tycker till lite. Det är alltid skönt att ha ett ställe där man kan prata lite få fram lite årsikter på saker och ting. Så gör som några av oss redan har gjort tyck till ni med.


PRATA HUND   

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards