Bearclaw

Alla inlägg under januari 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 18 januari 2010 16:09

Den som förlorar pengar, förlorar mycket.

Den som förlorar en vän, förlorar ännu mer.

Men den som förlorar tron, förlorar allt.

 

Kjamen


Av Rosie-Marie & Harry - 18 januari 2010 10:53

Dessa naturkatastrofer som sker runt om i landet. Tyvärr så tror jag inte de blir mindre utan tvärtom mer av dem. Det ända som man kan göra är att sträcka ut en hand och hjälpa till i den mån man kan. Lider verkligen med folket i Haiti det är inte klokt att hjälpen inte kan komma fram med all denna teknik som vi har. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de inte behöver vänta längre med hjälpen som de så behöver. Och alla dessa barn som har mist sina föräldrar som kanske vandra ensamma bland skräpet, det gör verkligen ont i mitt hjärta när man hör nyheterna om dem.


Och jag förstår verkligen att det kan bli våldsamt eftersom de vill ju överleva och då ser man inte så mycket annat än att leva. Det är alltid lätt för andra att tala om för dem som är i nöd  vad de skall göra. Men det är en helt annan sak att sitta

i skiten.


-----------------------------------------------------------------------------------------------

Satt även och funderade på hur man kan säga att alla som lever i Sverige har det så bra. Kan hålla med att många har det bra som bor i Sverige men det finns faktiskt de som lever på gatan och då finns det även barn som gör, i just Sverige.

Jag tycker inte man får bli för blind och tro att alla som bor i vårt land har det bra, för det är inte så tyvärr.

Förstår att det är många som tror att alla som bor här har det bra för det är ju så man måla upp vårt land. Måste säga att det är så synd att vi inte våga se problemet och ta i tu med det, så att alla kan leva bra.


Men det blir lite så när man kan se hur någon blir misshandlad och inget göra eller våga säga vad man såg. Då är det inte heller lätt att hjälpa de som bor här. Nej jag tycker man räcker ut en hjälpande hand och gör så gott man kan så att alla kan få ett drägligt liv. Det kommer alltid att finnas de som har mycket och de som har lite, men man behöver ju inte låta människor leva på gatan och allra minst barn.


Ta hand om varandra och titta det kanske finns någon som skulle behöva hjälp.


Kjamen  




Av Rosie-Marie & Harry - 17 januari 2010 21:13

 

Är inne på våren nu jag gillar verkligen snö. Men nu skulle det vara skönt att få slippa alla dessa kläder som ska på. Tänk att bara kunna gå ut utan en massa kläder.

Stora kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 17 januari 2010 14:07

 

Nu måste jag säga att jag längtar efter våren

 

Och att få se dessa tulpaner som jag tycker är så vackra vår blommor

Det finns ju i alla färger så det blir en vacker färg klick.


Ha en skön söndag, kjamisar  

Av Rosie-Marie & Harry - 16 januari 2010 22:14

  Sov gott och ha en fortsatt skön lördag

Av Rosie-Marie & Harry - 16 januari 2010 16:11

 

Ha en skön lördag

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 15 januari 2010 21:46

En dator som inte är redo för min användning än och jag har hur mycket som helst att fixa. Hoppas den blir klar snart för jag saknar att sitta vid den. Och jag har så mycket papper som måstes fixas så allt är där det skall vara.


Hoppas ni har en bättre dator än jag hihi  


kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 15 januari 2010 16:35

 


Då är snart kväll och många av er är på väg hem från jobben.

Jag hoppas ni får en skön fredag, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards