Bearclaw

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Ännu en dag med snö:)

Av Rosie-Marie & Harry - 7 januari 2010 10:16

Ännu en dag med snö och minusgrader ute. Det som kan kännas lite trist är ju att när det är för kallt ute är det inte skönt att gå ut ens. Eftersom att luften är så fuktig här nere så blir några minusgrader jätte kallt ute. Man blir is kall in till märgen och barnen är ute bara i korta stunder. Men när de är ute så har de super roligt i snön med sina pulkor. Och kylan skulle visst hålla i sig i hela Sverige.


Vi har köpt filmen trolltider till våra barn ni som inte vet vad det är för någon film så är det en gammal julkalender. När jag var liten så gillade jag den jätte mycket för jag tycker att julen handla just om det magiska. Jag är inte mycket för den julkalendern som visar i dagens läge för jag vill ha tomtar och troll m.m För jag tycker att man glömmer lite det magiska som julen ger sen vet jag att barnen bara älskar kalendern men det är inget som jag tycker till hör julen. Det är skönt att vi är olika. Men åter till filmen våra barn bara älskade denna film trolltider.


Jag ska även se om allt blir som jag har tänkt mig annars får jag tänka om lite men jag ska ge det denna månaden ut. För jag har 2vägar som jag kan gå men vilken väg det blir får själva tiden utvisa sig. Det är alltid bra att ha några planer om vad man skall göra med allt runt sig och sitt liv. Och själv så håller jag på att utarbeta det som blir bäst för oss som familj. Eftersom jag och min man vill vår familjs bästa så utgår vi alltid från den. Och i vår framtida planer så kan det vara så att visa saker ändras för barnen och då är det viktigt att vi se att det blir till det bästa för dem och oss. Man kan säga att det är mycket tänkande på lite av varje men jag lova att jag ska informera er när jag och gubben är helt säkra på hur det kommer att se ut.


Ha nu en skön dag, kjamen  

 
 
Ann

Ann

7 januari 2010 11:43

Hej!!
Jag vilcket vinter väder vi har fått,jag 10 minus och mycket snö.Dom två stora hundarna älskar detta att springa i snön.
Ha en bra dag
Kram och hej från Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Maria &Gänget på Ellebäckens

Maria &Gänget på Ellebäckens

7 januari 2010 12:26

Ja du...idag är det riktigt bistert.Men visst är det härligt att även vi här nere i södern, får glädjas åt lite snö och vinter.
Så det är lite nya planer på gång !Spännande !!!!
Det blir säkert bra,ska bli kul att få ta del av era planer så småningom.
ha det gott i kylan ni alla!

kram Maria

http://ellebacken.webs.com

 
Susanne

Susanne

7 januari 2010 12:35

älskar trolltider verkligen min stora favorit!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

7 januari 2010 14:57

Det har varit alldeles för kallt på sistone och nog kan kylan vara rå här också./Det är fint att ha planer men just nu kan jag ännu bara ha en del FUNDERINGAR i olika riktningar, eftersom jag måste bli fri(sk) från den här tuffa sjukdomen först. Men det kan bli helt underbart då. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

7 januari 2010 15:46

Du vet ju att jag avskyr snö och kyla för att det begränsar mig att kunna gå ut. Så jag längtar efter mildare väder. Man håller sig pigg och alert så länge man har planer för framtiden och man ska aldrig vara sämre än att kunna planera om emellanåt. Lite kompromisser en positiv inställning och mycket jäkla anamma brukar göra att man tar sig fram oavsett motstånd.
Inte utan jag är nyfiken på era planer.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Sussi

Sussi

7 januari 2010 20:48

Åååå trolltider.. Vilken nostalgi!
Jag älskade den julkalendern. Nu var det länge sen man såg den men ändå kommer jag ihåg massvis från den

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Mita

Mita

7 januari 2010 21:09

Trolltider, den bästa av de alla

http://rocotopeppers.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards