Bearclaw

Alla inlägg under januari 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 5 januari 2010 10:28

Tisdag och det är rätt grått ute idag med såg på nyheterna och de har lovat in mer snö här nere. Nästa gång kanske man ska vara tyst om att man vill ha snö hihihi.

Men jag hoppas inte att det blir så kallt ute så barnen vill vara ute och leka. För när det har varit mer än -5minus är det inte skönt att vara ute här luften är fuktig så man fryser verkligen.


10-åringen och 4-åringen sitter uppe och spelar lite data de 2minsta är hos mig vid köksbordet och greja lite med allt möjligt. Gubben var tvungen att åka och handla lite mjölk eftersom det är helt slut. Nu väntar de bara så de kan få lite frallor orkade inte att baka frallor idag annars gör jag det mer än gärna.


Ska fortsätta med tvätten så kanske det blir en lite mindre hög än den som är nu. Men denna gången ser jag verkligen ett slut och det är helt underbart. Har en överfull tvätt korg som jag ska stryka och lägga in kläderna där de skall vara. Sen är det bara fortsätta fylla den igen.


Nu får ni ha en skön dag, kjamen  

Av Rosie-Marie & Harry - 4 januari 2010 15:27

Nytt in lägg på Hundarnas Dagbok   

 

Nospussar på er  

Av Rosie-Marie & Harry - 4 januari 2010 13:01

Min man var rätt snäll eftersom jag var uppe tidigt så fick jag vila en liten stund. Det var jätte skönt så nu är det tvätten som gäller igen coh gubben ska fixa lite med sitt.

6-åringen är hos sin mormor och kommer hem igen i morgon, sen skulle hon visst umgås med 10-åringen. De andra barnen de spelar lite dator och dottern ja hon gör allt för att hjälpa mig hihi. Det blir lite dubbelarbete men hon vill hjälpa till.


De stora grabbarna är ute och fixa lite med sitt. De har väl hoppas på att få till det sista på deras stugor nu i veckan. Vilken en annan också hoppas på så tomten kan bli lite upp piffad. för nu när släpet är lagat så kan man ju köra till tippen med skräpet vilket är som sagt super bra.


Ska ta mig en kopp kaffe och fortsätta med mitt, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 4 januari 2010 06:30

Då var det vardag igen och det är lite skönt faktiskt. Jag har lite som jag måste uträtta och samtal som skall ringas. Så jag hoppas att alla är på plats från sina ledigheter.


Jag har tvättat även i går och måste även fortsätta idag så snart är jag i fatt mig. Ni ska förstå att jag är super glad för detta. Ska även städa lite och då menar jag inte damsuga och torka golven för det gör jag varje dag. Man behöver göra det när man har barn och hundar. Nej jag ska damma lite och även bädda rent i de 2sängar som jag inte hann med idag sen har alla i det stora huset ren bäddad. De stora killarna skulle även de bädda rent i sena sängar i dag. Men de är duktiga de behöver man inte göra det åt utan de sköter det själva.


Jag ville även slänga ut vår julgran men sonen han blev lite ledsen så jag lovade att den fick stå kvar en liten stund till. Vad gör man inte för barnen hihihi

Nu ska jag ta hand om de små de vill att vi ska leka lite.


Ha nu en bra morgon, stora kjamisar  

Av Rosie-Marie & Harry - 3 januari 2010 23:50

  Då går även denna dag mot sitt slut.

Och vardagen kommer igen med allt vad den har att ge oss.

Jag hoppas ni får sova så gott!


Sov Gott mina kära läsare och bloggvänner  

Av Rosie-Marie & Harry - 3 januari 2010 17:04

Gå gärna in diskutera ang våra husdjur


Gå in på hundengs forum

där kan man få ventilera era åsikter.

Det är alltid roligt om man kan få igång lite diskussioner om vad som helst som rör våra djur.  

Så hoppa in och sätt igång att tycka till lite och där kan vem som helst säga vad de vill vara sig de vill vara i namn eller ej.


Kjamisar

Av Rosie-Marie & Harry - 3 januari 2010 13:25

Jag tycker jag håller på med tvätten dygnet runt, men det blir bra när det är klart.

Försöker intala mig detta för att man skall orka med detta tunga.

Gubben har precis varit ute med de små killarna och skutit lite raketer.

För den minsta lillkillen sov ju när det skulle smällas.

Men nu är de nöjda och glada de ska sätta sig i storarummet och titta på en film.


Ni får ha det gott mina vänner, kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 3 januari 2010 06:45

Då var det söndag det känns nästan lite ledsamt eftersom det är sista helgen på en lång helg. Hörde nämligen i går på nyheterna att i år blir det inga röda dagar utan de faller in på helgen. Arbetsgivarna blir ju glada men inte de som jobba det blir ju inte så mycket ledighet.


Ja här som vanligt får man ingen sov morgon inte. Det är bara att stiga upp och göra det man måste göra på morgonen. Det är välling och blöjbyte gosa lite i soffan och titta på barnprogram.


Passade även på att koppla på tvättmaskinen när jag gick förbi den för nu ska jag inte ha så mycket tvätt kvar. Och ni ska som sagt veta att den gick varm även i går. Men det är fler säckar kläder som ska tvättas i dag. Det är ju det tvätta är ju inga problem eller torka dem det sköter maskinerna. Det är jobbet med att stryka kläderna och se till att de hamna där de skall vara som är själva jobbet. Och jag då som är lite knäpp stryker alla mina kläder de kläder som inte jag stryker är strumpor och kalsonger. Har försökt att inte göra det men det går inte jag måste bara göra det.


Nu väntar mitt kaffe och tvätten, ha en skön morgon kjamisar  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards