Bearclaw

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Räv!

Av Rosie-Marie & Harry - 7 januari 2010 21:15

Vår son talade om att han hade sett 7st rävar utanför hans stuga. Och en annan då trodde han hade drömt eftersom han hade varit töstig och gått upp för att dricka och tittade ut och såg rävarna. Men han stod fast vid att han såg 4stora rävar och 3smårävar. Det var inte mer med det förutom i går då så bakade sonen en kaka så ropade han på mig. Hörde tyvärr inte var vid tvättmaskinen så han kom till mig. Och vad hade han sett utanför vårt kök fönster om inte en räv. Gubben som var ute såg också räven och gick efter den då såg han 3st som sprang i väg in i skogen igen.


För mig får de gärna vara i närheten det ända är att jag kommer att se till att mina djur är skyddade. Jag är inte en sådan person som tycker man ska ta bort dem inte. Nej de får gärna leva i närheten det ända är som sagt att man har mer koll på hundarna och katterna. Min gubbe hade pratat med en vän och han sa att det är lite ont om mat, så de kommer närmare husen då. Hos hans pappa har de rivit ut soptunnan för att leta. Rätt trist att det inte finns mat för dem. Men jag vill inte mata dem, däremot så kan de gärna mata de i stället för vildsvinnen som förstår och kan skada en hund och en människa så mycket mer än en räv.


kjamen

 
 
Susanne

Susanne

8 januari 2010 00:13

bara ni inte får skabb på era hundar-----

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

8 januari 2010 09:15

En sak vi människor ofta glömmer är att djuren faktiskt var där före oss! Jag tycker också djur måste få leva fritt och framför allt LEVA..
Man får göra som du säger, hålla koll på sina egna älsklingar så händer inga olyckor

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussa

Sussa

8 januari 2010 10:02

Håller med dig om att de kunde mata räv i stället för vildsvin. Men jag vet inte hur rävstammen ser ut så jag ska nog inte uttala mig. Men jag tycker att de 12000 jägare som anmälde sig till vargjakten borde ut o jaga vildsvin istället. Tvinga markägarna att se till att de skjuter av lite. För de skadar ju mycket - både djur och natur.

Tack för lycka till-önskningen!

http://sussasvovvar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards