Bearclaw

Alla inlägg den 17 december 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 17 december 2008 18:02

Detta väder  förstå inte hur det kan vara så grått ut hela tiden och varje dag. Man hoppas varje dag att det skall spricka lite så man kan få se solen men inte då det man får se är inte sol i alla fall. Man orka ju inget lusten tar liksom slut det är ju tur att man orka lite annars hade huset varit fullt med både tvätt m.m Fast som vanligt så hjälper det inte att gnälla så det får vara slut med gnäll just nu i alla fall. Igår som sagt så hjälpte jag vår mellersta dotter med linedance till 9:orna de hade tema vecka och då var det dans bland annat. De flesta klasserna var toppen de gillade inte det men de gjorde som hon sa. Sen fans det klasser som ja vet inte hur de var men ingen respekt hade de i alla fall. Skulle jag få redan på att några av våra söner gjorde som de då skulle jag inte vilja vara i deras kläder. Men jag sa till vår dotter att vara hård och det blev hon vilket som behövdes annars hade de gjort som de själva ville. Men utöver detta så var det jätte trevligt träffade även vår son, han och hans kompisar undrade om vi skulle vara där nästa år när de skulle dansa de tyckte att de skulle också få dansa.  Men när jag kom hem så hade jag ont i huvudet inget kul det vill inte släppa riktigt har även känt av det idag.

Idag har jag börjat att plocka ordning lite måste ju börja någon stans det är ju inte klokt men det är bara 1vecka kvar till jul. Man vill ju att det skall vara lite ordning när man skall ha folk hemma fast de är våra barn. Tycker inte om att få hem folk utan att ha ordning hemma det behöver inte vara perfekt med lite ordning. Och jag vill inte ha allt på samma gång så jag blir tvungen att börja nu annars hinner jag inte med allt som jag vill ha klart till jul. Sen är vi inte klara med julklapparna än så då måste vi planera in 1dag för att åka att handla. Om det kunde finnas längre dagar vad jag hade varit glad, men man får göra det bästa av det som skall göras. Barnen jag vet inte vad man skall säga om dem men de ät inte roliga just nu, de gör inget annat än att bråka. Det hjälper ju inte ens när jag säger att tomten inte kommer med julklappar. Så jag bara hoppas att de skall växa ifrån detta trotsiga ålder, sen har ju vädret lite med saken att göra. Men som tur är så är vår lilla dotter en liten ängel hon är så snäll hon vill ha mat sen ligger hon mer än gärna på golvet och leker.

Gaby är äntligen överlöpt vilket är så skönt nu till jul nu slipper man att vara orolig så att barnen inte har stängt riktigt efter sig. Även Fabian har lugnat ner sig så nu slipper vi höra massa gråt ifrån honom. Vi är så tacksamma över att vi slipper detta under julen utan kan vara jätte glad att ha det bakom oss.

Nu får ni vara rädda om er och många kjamar på er

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards