Bearclaw

Alla inlägg den 15 december 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 15 december 2008 08:41

Igår fick  barnen baka pepparkakor vilket har tagit hela dagen. Det är så mysigt när barnen sitter och pyssla och de är vänner med varandra. Alla hjälper varandra och fixa och dona  Sjunger lite jullåtar, jag bara älskar julen tycker om när man slipper jäkta för det gör vi inte nej när man hör barnen fråga om tomten och när de skriver sin önskelista och tisslar och tasslar. För oss är det barnens jul det är de som skall vara nöjda med allt. Och vi bara är fixa lite mat umgås med varandra vi brukar spela lite spel m.m I år så kommer båda flickorna hem över kvällen det skall verkligen bli mysigt man vill ju så gärna fira med sina barn. Men de stora har ju fler familjer som de vill umgås jag tycker hellre att man kan umgås en annan dag så man slipper att stressa. För det gör man så ofta än då för oss så kan man lika gärna fira jul mer än på en dag. Det finns ju inga barn som blir ledsna över att få klappar mer än en gång.

Det som gör mig mest ledsen är att för många är julen hemsk det innebär misshandel missbruk. Tycker det är så sorligt att något som är så fint kan bli så hemskt . I detta läge hade jag velat kunnat trolla bara lite så att alla fick känna av en trevlig jul för det handlar inte om presenter eller pengar utan att man skall umgås för att ha trevligt.

Vår 2-åring har kommit på hur man kommer ur sin spjälsäng så han klättrade ut flera gånger i går kvällen natten. Kan inte förstå att han inte var trött eftersom han hade hållit i gång hela dagen i går och han brukar sova när vi lägger honom vid 19.00 tiden. Men igår så ville han inte sova vi fick honom inte sova fören 24.30 Men när klockan var 01.00 så var ju inte jag trött längre är det inte typiskt så det har inte blivit mycket sömn denna natt. Somnade till slut i soffan men vaknade efter en stund att vår dotter vaknade och ville ha mat.

Harry åkte för att köra min biologiska pappa till doktorn han är inte så bra och läkaren vet inte rikitgt vad det är för fel på honom. För han sväller och har mycket annat konstigt med, det som är trist är att de inte hittar felet. Han mår inte bra utan det är som en berg och dal bana fast tyvärr så går det för det mesta neråt. Jag hoppas att de kommer hitta något som de kan hjälpa honom med hans problem. Jag gick ut med vår 9-åring till bussen när jag kom in så hade alla pojkarna  så de minsta fick välling.

Nu får jag ta hand om barnen ni får vara rädda om er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards