Bearclaw

Alla inlägg den 2 december 2008

Av Rosie-Marie & Harry - 2 december 2008 22:02

Då var det tisdag och regnat har det gjort hela daagen, fy katten vad man blir trött av detta väder. Jag bakade lussebullar igår barnen tyckte mycket om dem så det blev mjölk, lussebullar och pepparkakor. Våra barn bara älskar våra fika stunder som vi har det brukar för det mesta bli nybakat och vem blir ledsen av det.

Idag harv i varit på kyrkans barntimme och det var trevligt som vanligt både jag och en annan mamma hade fika med sig, så ingen blev ledsen över dubbelfika. Barnen målade varsin fin julklocka som jag råkade ta sönder en av dem, vad man känner sig dum. Men vi fick ta hem en så de kunde måla en ny som tur var för mig. Åkte hem tog det lite lugnt sen bar det iväg till Emmaboda kom upp så var redan några dansare på plats hade hunnit plocka fram min anläggning så kom resten. Jag gick igenom danserna som jag har lärt dem det gick jätte bra, sen kom nästa kurs fick gå igenom lite mera men annars gick det kanon. Nu har jag bara en kurs till sen har vi jullov även i Emmaboda så nästa gång skall jag bjuda på fika och massa godsaker. Åkte hem slängde i mig maten som Harry hade lagat klädde på barnen pyjamas nattade dem fixade kaffe och det jag skulle ha mig till mötet. När allt var klart barnen i deras sängar och fikat ner packat och gubben så åkte vi i väg till föreningsmötet. Vi dansade lite innan vi började mötet. Där pratade vi om hur vi skulle kunna få mera folk som intresserade sig för squaredansen alla kom med lite olika idéer . När vi hade gått igenom allt som skulle göras blev det fika alla tyckte det var gott vilket är kul att höra, man tycker inte så mycket själv. Sen blev det dans igen innan vi tog adjö för denna terminen. Innan vi åkte hem köpte vi lite mjölk allt hade gått bra hemma vilket är skönt men barnen är så duktiga.

Våra kära hundar är ju som de är Gaby stirrig och Fabian ja vad han är finns det inte ord för just nu. Men han vill så det värker så han ylar och stirra även han vilket man inte är så van med, så det är bara att vänja sig eftersom vi har två tikar. Nu längtar vi bara att Gaby ska löpa över så allt kan bli som normalt här hemma. Senyaya hon lider inte av något hon tvärt om hon får ju vara ute dubbelt upp eftersom hon går ut med dem båda. Gaby och Senyaya var med oss på julskyltningen  och Senyaya var super duktig hon struntade i alla men allt som låg på marken låg risigt till det kunde ju vara mat. Gaby var också duktig.

Ni får ha det så bra och var rädda om er, kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards