Bearclaw

Alla inlägg den 25 oktober 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 25 oktober 2007 14:27

I natt har jag nog vaknat mer än 4ggr, vet inte varför man inte har kunnat sova. Sen när man väl kommer till ro så vaknar lilleman, och då var det bara att stiga upp. För han nöjer sig inte med att ligga kvar, nej då använder han sig av sin röst resurser, den väcker alla utom pappan i huset.  Om man ändå kunde sova så hårt, men det kan jag inte, man hör varje steg som tas i detta hus.

Men jag gick upp fixade lite välling till honom, medans jag gjorde vällingen, släppte jag ut hundarna. När allt var klart så tog jag in hundarna satte mig och gav minstingen flaskan, byte blöja och satt sen och myste lite med honom. När han väl hade tröttnat på mig så fick jag kela mina hundar, de vill att man skall hålla på med dem hela tiden. När alla de som var vakna hade fått lite kel så satt jag och titta på dessa, det är alltid lika roligt att se hur hundarna är försiktig med den lille som kryper runt på golvet, visst och sant så kan de välta honom när de blir för ivriga. Men det händer som tur väl inte så ofta. Men när man ser dem så är det som de förstå varandra, den minsta klättra på hundarna, och de bara ligger kvar och låter honom göra det. Jag är så glad för dessa hundar, tycker att alla barn skulle få den äran att ha hundar under deras uppväxt. De ger en så mycket kärlek och trygghet, och även barnen blir harmoniska, ja det skulle alla få ha det. Och man får många glada skatt åt barnen och hundarna, så man får leva länge, (de säger ju att ett gott skratt förlänger livet.)


Idag skall jag även åka till Nybro och ha kurs, så denna dag blir lång. Men det är roligt som tur är, annars skulle man inte orka det. Det som är lite jobbigt det är att min biologiska pappa ligger i Malmö sjukhus och blir opererad, själva ingreppet är inte så alvarligt. Det är sen hur hans kropp säger, för han har en mycket sjuk kropp. Och den har varit med om mycket, så det är det man är bekymrad över att den skall ge upp. Och nu har det varit så att några torsdagar så har något hänt, innan man ska åka iväg. Och det är alltid jobbigt när man är så långt ifrån, sin familj och allt annat. För när man ha kurs så är det kursdeltagarna som gäller och ingen annan. Så jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra för min ena pappa.


Nä nu ska jag plocka ordning lite hemma innan alla barnen kommer hem. Planera lite vad man skall ha till mat till dem. Det är alltid att göra innan man åker någon stans, och man vill gärna ha lite ordning innan man åker. Jag får så dåligt samvete när jag har åkt någon stans utan att fixa lite hemma innan.

Ha en bra dag:)

 

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards