Bearclaw

Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 19 oktober 2007 21:58

Idag fick jag tingsrättens beslut i brevlådan, där stod att jag har fått ensamvårdnad tills utredningen är klar, sen tas det upp igen. Det känns bra för sonens skull eftersom att han tycker det är otrevligt att hans så kallad biologiska pappa ränner i skolan, och kolla upp med hans lärare. Så nu har jag ringt till skolan och talat om att jag har ensamvårdnad och at de inte har rätt att lämna ut någon info angående sonen. Det som är lite trist är att läraren inte har ringt mig tillbaka, men jag ger mig inte utan ska ringa henne på måndag igen.

Hade utvecklingssamtal angående vår äldsta son och det var bara bra. Så bra som vår son kan ge han har nämligen stora läs och skriv svårigheter. Skolan skall hjälpa honom med att komma in till gymnasiet, och det är ju skönt att veta. För vår son är verkligen jätte duktig med det han gör, han lär sig bara det annorlunda mot vad vi gör det. Läraren talade om att han jobbar jätte bra med det han gör, och det har verkligen gått framåt för honom. Och det kändes så skönt att veta för man vill ju att det skall gå bra för sina barn.

Lite annat i kväll så har vi haft familjekväll ätit lite gott och suttit och tittat på en film. Det är så skönt att man kan bara sitta och ha det trevligt allihop. Fick fixa ordning de smås sängar det hade råkat hända en liten olycka där i natten som gick. Men nu är det fixat och sängarna är som nya igen, håller tummen att det få bli så. Vår 4-åring har ibland råkat kissa i sängen under natten, fast det är ju fler nätter han är torr. Men när det händer är det inte kul för då blir det ännu mera tvätt, och jag måste säga att det räcker som det är utan något extra. Samtidigt vill jag inte sätta på honom blöja för då blir han lat, jag vill att han skall lära sig att gå på toa om man är kissig även under natten. För på dagarna händer det inget, då är han så duktig han gå på toa. Då får jag ta den smällen med tvätten, fast det är trist. Nä nu skall jag sitta och inte göra något ting njuta av att alla barnen ligger och sover, och att en annan med skall snart göra lika dant. Sköt om er

Kjamen

Av Rosie-Marie & Harry - 19 oktober 2007 14:56

Kan inte förstå hur veckorna bara rinner iväg. Och som vanligt vill man ju alltid göra mer än vad man hinner med. Idag har jag hållit på med tvätten hela dagen, och nu undrar jag vad katten man kan ha till mat. Jag tycker visst och sant om att laga mat, men det är så tråkigt och välja vad man skall äta. Har nämligen små barn som inte äter allt som de andra barnen alltid har gjort. Och jag brukar inte göra mer än en middag, men när jag vet att de inte har ätit så bra under dagen vill jag gärna göra något som även de tycker om. Men ändå inte bara pannkakor eller spagetti m.m det blir så tråkigt att äta detta jämt.  Så nu får jag sitta här och tänka lite, det är lite svårt.

Igår hade jag kurs i Nybro blev lite ställd över att det inte kom något ljud ifrån högtalarna, men fick snart ett snabbt svar. Det fanns inga högtalar sladdar i och ingen stans i hela lokalen. Och vart jag än ringde så visste ingen i föreningen vem jag skulle ringa. Fick till slut telefonnummer till någon som har hand om lokalen. Och gissa ingen svarade nu började jag bli lite sur. En av mina kursdeltagare ringde sin son som var snäll och lånade ut sin stereo till oss, det ända problemet var att jag även har kurs efter. Men till slut kom min räddning Ingrid kom med sladdar till mig, det var bara tur att hon hade de hemma, nu var kursen räddad.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards