Bearclaw

Direktlänk till inlägg 8 september 2007

En tanke på livet 2

Av Rosie-Marie & Harry - 8 september 2007 10:36

Som jag skrev för några dagar sen så är jag tyvärr en tjej som har mycket i sin handväska. Och det är inget som inte någon skall behöva vara med om. Att vara ung mamma är inget som man skall sträva efter man missa mycket som livet erbjuder visst kan man göra mycket ihop med sina barn men inte allt. Jag hör hela tiden unga tjejer som vill ha barn redan som 16, 17, 18, 19, 20 årsåldern och jag kan inte förstå varför man skall ha så brotom med att skaffa en familj. Ofta har de inte någon inkomst för de har inte hinnit att vara ute på arbetsmarknaden kanske inte heller någon bostad. Visst så var jag själv i den sitsen det är därför kan jag säga som jag säger. Man ska inte skaffa barn för tidigt lev ert liv se er om i världen och bli något när ni blir stora. Blir bara ledsen hur lätt alla tycker det är att sätta barn till världen och sen finns det de som inte ens ta hand om de små själva. Utan vill ha barnvakt varje helg för att man skall vara ute med kompisar. Och sen finns det de som ta hand om sina barn. Men varför skaffa barn så tidigt när man kan leva ut sitt liv man är bara barn själv i den åldern, och man vet inte var man hör hemma heller. Det är en jobbig ålder att vara mellan 16-20 för man vill vara stor samtidigt vill vara liten ibland. Man är gärna med vänner som är mycket äldre än sig själv och man vet inte riktigt var man vill eller kan göra. Tro mig jag vet hur det är att vara i den åldern. Jag hoppas verkligen att man tänker tio gånger innan man ta ett sådant stort beslut att skaffa barn. Det handla inte om att den ena vill eller att man tror att man ska få behålla den man gillar, för det fungera inte så. Så skydda er alla både killar och tjejer man har ett ansvar både som killar och tjejer, det är inte bara den ena som skall skydda sig. Sen finns det mycket man skall skydda sig mot inte bara barn fårgan utan sjukdomar som man även kan få. Och tror inte att jag dömer någon men jag vill att ni tänker er för, så ni inte står där sen.

 Jag måste säga jag ångrar inte mina barn jag älska de av  hela mitt hjärta och jag gör allt för dem. Men jag skulle inte vilja att mina barn skaffa barn för tidigt utan att de har ett bra jobb ett tryggt hem och allt bra man kan tänka sig. Och de ser sig om i välden, för denna lilla stad vi bor i finns inte så mycket att göra eller bli. Men jag kan inte leva deras liv och vill inte det heller det ända är att man kan komma med goda råd. Sen är beslutet deras som tur är man måste själv göra sina misstag annars lär man sig inte av dem. Men ett barn är inget man gör och sen kan ångra om man har fött det till välden då måste man ta sitt ansvar.

Jag hoppas att ni lever ert liv väl man vet aldrig vad som väntar er i morgon.

Kjamar på er

 
 
Marianne

Marianne

8 september 2007 22:04

Ett svårt ämne att diskutera. Men jag håller med dig om att det gäller att planera för många år framöver om man tar ett beslut på att skaffa barn. Så varför ha bråttom. Allt har sin tid. Njut av det fria livet så länge det går. För festen är över den dagen man får ta ansvar för ett annat liv. Och nej, det går inte att festa vidare om man har barn. Det är ett önsketänkande.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards