Bearclaw

Alla inlägg den 4 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 4 september 2007 19:19

Idag har jag och de små varit på kyrkans barntimme jag tycker det är bra att man kan komma dit och leka med barnen. De har så kul de leker bygger ritar man kan göra allt och det blir lite annat än att bara vara hemma. Och även en annan tycker det är trevligt vi vuxna sitter och små prata lite medans barnen leker. Sen kommer det bästa tycker barnen då fikar vi och det är ju själva höjdpunkten om de får tycka till. Vi åker dit 09.30 och sen slutar 11.30 så det blir i alla fall en stund för dem att göra något annat. De älska även att sjunga som vi gör strax innan vi åker hem då får barnen välja själva vilken sång som de vill sjunga. Det är bara lite synd att det inte är fler barn på torsdagarna då åker 4åringen buss dit. Men denna termin så har det inte varit så många barn, så nu håller jag tummen att det blir flera så de inte ställer in det på torsdagarna. 4åringen tycker dt är roligt att få åka bussen själ utan mig och syskonen. Däremot så åker ju fröknarna med under både hem och dit resan annars hade jag fått köra honom. Vi åkte hem fixade lite att äta sen vilade 2 åringen lite och även 9månaders bebisen. Jag började fixa tvätten och det var lite man hade samlat på sig en del. Pratade lite med vår yngsta dotter hon har börjat på ett nytt jobb som hon bara älska. Det är verkligen roligt att höra henne prata om sitt jobb, så gjorde hon aldrig på det förra jobbet hon var på. Det känns som hon har hittat rätt, och jag hoppas att det kommer att gå bra för henne. Min mamma kom en runda på besök hon hade köpt skor till barnen som hon testade om de kunde ha. Vi satt och pratade lite sen skulle hon hem och städa lite. Vår 8 åring kom hem sen åkte han till en kompis och lekte. Jag fixade lite mat till barnen och de stora kom även in och åt. Sen gick de ut till sig jag ringde sen och frågade den ena sonen om han vill hämta sin lillebror och det ville han. Jag la sen den minsta och jag ska lägga de andra med man får lägga de efter ålder så de får känna sig stora. Det är ju rätt viktigt för dem annars blir det att 8 åringen inte känner sig större än 2 åringen. Jag och 8 åringen gör lite läxa som han har innan han går och lägger sig . Sen är det bara för mig att plocka ordning allt så man kan sätta sig ner och inte göra något.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards