Bearclaw

Alla inlägg den 10 september 2007

Av Rosie-Marie & Harry - 10 september 2007 11:40

Vilken tråkig dag det är idag det bara regna ute och det är så grått. Så idag får bli en sådan dag man får ta sig i kragen och göra något. Även barnen påverkas av detta väder så idag har det varit lite mera gnäll än vanligt. Och då får jag se till att vi gör något som de gillar, så det blir att vi bakar bullar och kakor idag. Man får se om det även kan bli lite frallor barnen bara älska att få nybakat bröd och vem gör väl inte det. Så nu sitter jag och skall göra en in köps lista över allt jag behöver till baket och mat för veckan som är. Tal om mat vad det trist att komma på vad man skall äta, och ibland är det så när man väl gör något så har barnen haft det i skolan. Nu försöker jag bli lite duktig igen och planera en veckas middagar fast det är svårt, har även barn som inte vill äta allt. Men jag har börjat sakta men säkert att inte göra bara den maten som de vill äta, ibland går det och ibland inte alls. Man blir ju alltid orolig när de inte vill ha någon mat och bara sitter och petar i maten, då blir jag dum för då lagar jag något annat bara för att de skall äta. Men då lär de inte sig att äta maten som finns framme redan. Så nu får jag ta tjuren i hornen och låta bli för jag vet ju att när de väl är hungriga så äter de maten som finns. Jag brukar även låta barnen vara med och laga maten för dt gör även att de tycker det ska bli roligt att äta sin egen mat. Men tyvärr ibland så fungera inte detta heller fast de har fixat och grejat, men man får erkänna att så kan väl en annan med vara ibland. Nä nu var det baka vi skulle göra även här kan det bli lite tråkigt att komma på vad för sorts kakor man skall för det finns många goda recept. Det blir att titta i recept boken efter lite smått och gott sen brukar ju barnen göra egna kakor fast vi använder grundrecept sen får de ta i det de vill ha i. Jag tycker det är bra att barn skall våga testa vad som blir gott eller inte gott. Man skall våga testa och inte följa ett recept till punkt och pricka det kan jag inte göra det bara går inte, utan jag bruka titta lite vad som är i sen gör jag som jag själv vill. Och det bruka inte smaka ila har inte haft någon som har klagat i alla fall(om inte annat inte vågat säga något). Jag vill gärna lära mina barn att våga testa de med går det inte att äta så får man börja om. Nä nu skall jag ringa till min mamma och se om hon kan komma hit och passa barnen för det bara vräker ner inte kul att ha de sjuka.

Kjamen

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards