Bearclaw

Direktlänk till inlägg 15 mars 2010

Då var det inne på en ny vecka igen.

Av Rosie-Marie & Harry - 15 mars 2010 08:46

Vaknade innan tuppen hade stigit upp och det värsta var väl att det inte var något av barnen som väckte mig. Vet inte varför jag vaknade men jag kunde inte bara sova det gick inte då hade jag ändå försökt somna om men det var bara att stiga upp.


6-åringen var också vaken så han satt i soffan och tittade, frågade honom varför han var uppe redan han kunde minst sova 1 ½ timme till. Men även han kunde inte sova sa han.


Han bruka vakna av sig själv han är som jag är och var när jag var liten vaknade också jätte lätt på morgonen. Men väl uppe så fixade jag lite kaffe satte mig soffan och sonen han åt frukost. När väl klockan var dags så väckte jag den andra sonen som skulle till skolan. Nu var alla barn vakna den som fortfarande sov var gubben men det dröjde inte länge fören barnen hade sparkat upp honom.


Så nu var alla barn som skulle till skolan klara att ge sig iväg de hade fått med sig allt som de behövde få med sig. Bussen kom och barnen åkte till skolan jag och gubben såg nyheterna och drack lite kaffe.


Sen skulle gubben iväg men han kom in igen och talade om att ha var tvungen att hämta barnen i skolan. De hade glömt att kolla sin olja så det var 4 grader i skolan. Tycker det är mycket dåligt att det får hända på detta vis. Att de inte har mer koll på värmekällan är inte klokt. Men det var ju inget annat än att gubben fick hämta hem de små skol barnen igen. Så nu sitter de i soffan och titta på barnprogram.


Ha en skön måndag här skiner solen även idag och man blir så glad och kroppen bara fylls med energi vilket är toppen. Det gör ju att man orka med allt som man måste göra.

  Kjamis  

 
 
Ann

Ann

15 mars 2010 11:53

Hej!!
Här skiner solen från klarblå himmel,sänder några glimmtar till dig och önskar en härlig dag
Kram från Ann

http://ann.bloggagratis.se

 
Sussa

Sussa

15 mars 2010 12:01

Tur att ni var hemma och att Harry kunde hämta dem!

http://sussasvovvar.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

15 mars 2010 12:05

Det är svårare att sova nu på mornarna när det ljusnar på. Jag märker att jag vaknar tidigare på helgerna nu.

Som tur var mår magen fin fint idag så det blir en tur ner på stan för att träffa min vän :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Tigermamman

Tigermamman

15 mars 2010 14:58

Jaaa...nu är våren på väg. Det behövs verkligen. Ha en bra måndag.
Kram

http://tigermamman.bloggplatsen.se

 
kurrelina

kurrelina

15 mars 2010 18:37

Men det låter ju inte klokt att skolan inte såg till så att det fanns värme i skolan, katastrof tycker jag men säkert till glädje för barnen synd bara att dom hunnit åkt
ha en fin kväll
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Marsipanen

Marsipanen

15 mars 2010 18:38

jag är nästan lite avundsjuk på alla som orkar gå upp med tuppen. Själv är jag som en zombie innan nio på morgonen (eller förmiddagen som gubben säger *skratt*)
men vi är ju alla så olika och det är väl tur det!
Vilken tur att era barn hade någon som kunde hämta! Hur gick det för dom som har föräldrar som inte kan hämta "huxflux"???
Håller med, det här var väldigt konstig planering..
kramen!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Marianne

Marianne

15 mars 2010 18:58

Jag stiger inte upp alltför tidigt i onödan. Sovmorgon är så gött att ha. Då fick barnen en ledig skoldag och du fick inte göra det du hade planerat.
Dåligt av skolan som inte såg till att barnen kom hem igen utan ringde efter föräldrarna.
Ha det gott. kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Maria

Maria

15 mars 2010 20:29

Visst är det jobbigt när man vaknar tidigt och inte kan somna om ,när man vet att man så väl behöver sömnen.Det är ofta så för mig när jag jobbat mina nattpass.Vaknar efter bara ett par timmars sömn, och det är omöjligt att kunna somna om.
Hoppas du har kunna fått dig en liten middagslur istället.
KAn man snacka om dålig planering!!!Att glömma kolla oljan ,ja ja så kan det vara .
Ha det gott så hörs vi

kramen Maria

http://ellebacken.webs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards