Bearclaw

Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Rosie-Marie & Harry - 2 mars 2010 08:38

Ni kanske tycker jag är tjatig tråkig m.m men det gör mig inget för jag tycker det är så viktigt att kunna göra något för våra husdjur bland annat.


Djurskyddets tidning är en mycket bra tidning där står rätt bra saker om allt som rör våra djur. Det som gör mig lite ont är att de dra in på folk som är ute på fältet. I Skåneslän hade de 2008 23 handläggare år 2009 så var antalet nere på 14st och då skall dessa personer göra samma arbete som då de var 23 personer. Man blir ju så himla arg att de inte tycker att våra djur behöver ha rättigheter de med.


(Och tror nu inte att det är bara detta som jag tycker är trist att de dra in pengar från för det är även barn och äldre som jag tycker att det är mycket dåligt. Vill gärna säga detta för folk har alltid jätte lätt att tycka saker)


Läste även i Djurskyddtidningen att Länsstyrelsen var tvungen att använda pengarna ut handläggarnas budget till arbetsmaterial. Då har dessa pengar använts till att köpa nya bilar. Kameror, kläder och bärbara datorer. Kan man inte bli arg för det blir jag när man läser sådant.


Som tur är så blev Jordbruksministern Eskil Erlandsson djup upprörd. Enligt hans mening ska pengarna gå till inspektioner.  Han talar även om att det är Landshövdingen som har det yttersta ansvaret hur pengarna skall delas ut.


Som jag skrev tidigare blogginlägg så kommer jag göra vad jag kan för att hjälpa våra djur.


Det så bra stora kjamen  

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards