Bearclaw

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Man har inte rätten...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 mars 2010 08:42

Vad ska jag säga men man kan inget annat än att bli mörkrädd. Hört många som har blivit stulen på sin identitet där personer har gjort saker och ting med ett annat namn. Hur fan har folk mage att göra något sådant vem ger de den rätten att stjäla någon annans namn.


Men jag har hört många som har blivit utsatta för detta och jag kan ju tänka mig vad hemskt när någon te.x ringer och säger att de vill ha betalt för en tjänst som de har gjort eller att man har köpt saker som inte har blivit betalda.


Att någon tycker sig ha den rätten att skada någon annan det förstår inte jag. Men det är ju så fruktansvärt att det bara kan hända. Och sen är det ju så att även de som tror att man är en viss person blir ju också offer eftersom de kan bli lurade på pengar m,m.


Och det är ju lätt att kunna bli lurad eftersom vi använder te.x  bloggen där man skriver lite om familjen m.m


Det är super viktigt att man verkligen tar redan på vem man te.x ska jobba för eller vem man skicka saker till så man får betalt för de tjänster som man har sagt att ska ha betalt för.


Så va på eran vakt och se till att det finns saker som ni inte lämna ut på eran blogg te.x och att ni verkligen kolla upp vem som ni har och göra med.


Ha det gott, kjamen

 
 
Tintin Belisida

Tintin Belisida

4 mars 2010 10:28

Har hört talas om sådant men vad jag vet känner jag ingen som har råkat ut för detta heller. Det är bäst att vara sig själv i alla lägen och inte stjäla någon annans identitet. Skriver sällan namn eller något annat "utlämnande" i bloggen./Vill dela med mig så kolla vad du har fått inne hos mig. Jag har inte följt reglerna till punkt och pricka men tanken är väl den som räknas ändå. Kram

http://elisannw.bloggplatsen.se

 
lyckans smed

lyckans smed

4 mars 2010 11:40

Hej!
Ja, det är sjukt att man ska behöva vara på sin vakt hela tiden! Det är ju inte heller sunt att vara misstänksam mot alla människor.
Kul att du gillar rosorna!
Ja, snön verkar inte vilja ge med sig, det blir en hel del skottande. Jag vill inte ens tänka på hur det kommer att bli när den smälter.
Lycka till er...

http://www.lyckosmide.se

 
kurrelina

kurrelina

4 mars 2010 17:25

Ja du underlig är vår herres hage när sådana saker kan hända.
Ha det gott.
Nu kan jag inte skriva mer för Kurris ligger framför mig och petar med tassarna på tangentbordet, han tycker jag ska strunta i datorn och ägna mig åt honom
kramis
kramis

http://kurrelina.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

4 mars 2010 20:22

Usch ja. Vad man kan bli blåst nuförtiden! Har också hört massvis med personer som råkat ut för det. Jag försöker var så försiktig det bara går och hoppas det ska räcka. Sånt där vill man inte vara med om!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

4 mars 2010 22:02

Stölderna av andras identiteter ökar för varje dag. Och tyvärr så råkar en del riktigt illa ut. Det är tråkigt att det finns personer som inte kan nöja sig med vad de själva äger utan måste stjäla från andra. Att utge sig för någon annan person är alltid urkundsförfalskning som betecknas som ett grovt brott.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Maria &Gänget på Ellebäcken

Maria &Gänget på Ellebäcken

5 mars 2010 08:47

Visst är det trist att höra talas om alla som har råkat illa ut pga att någon använt deras identitet.Sonen skickar ibland efter kläder via nätet,han vill att jag ska betala med kort för det är billigare.Men nej...tar en faktura trots att det är dyrare, för jag vill inte lämna ut mitt kontonummer.
Ha det gott kramelikram

http://ellebackens.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards