Bearclaw

Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Vad tycker ni??

Av Rosie-Marie & Harry - 11 september 2009 09:39

Ja då var fredag här igen och det ser ut som att vädret ska bli okej man kan behöva ha lite ljus.


Idag fortsätter de att riva vår tvättstuga det är inte klokt vad en brand förstör saker och ting. Så det är inte mycket till tvättstuga som är kvar och snart är det bara ett skal. Barnen här hemma och även vi har varit lite chockade det var mycket på en kort tid så man hann inte ens reagera fören någon dag efter. Nu åter står allt som måste skrivas upp det som fanns i tvättstugan. Vi har ju haft den även som garderob, förvaring och även gömt julklapparna som vi har köpt. Vi brukar köpa jul klappar året runt det är så skönt att kunna ha lite klart innan julen.


En utav våra barn kom hem igår och var lite arg det var nämligen så att han tog parti för han vän. Och då blev den andra kompisen arg på vår son eftersom han inte tyckte det var rätt. Men jag fick förklara för honom att tyvärr så måste man göra så ibland. Därför man kan inte var vänner med alla hur mycket man än vill det så går inte. Bekanta kan man ha hur många som helst men en vän är något helt annat. För när det väl är något som händer det är då en vän finns och vänner är där för en som ett stöd. Visst det är kanske trist att man inte kan vara vänner med alla men alla kan inte kramas i en hög.

För det kommer alltid stunder där de riktiga vännerna behöver en och då måste man ju visa att man är en vän och inte en bekant. Det är aldrig fel att ha många kompisar men som sagt vänner är vänner.


Har själv varit en sådan person som har varit tyvärr så dum och tror att man kan vara vänner med alla. Man har talat om saker som man inte ville skulle komma fram för att man tror att det är vänner. Sen har det visat sig att de har pratat med allt och alla om en. Nej sånt gillar jag inte!

För mina vänner måste jag kunna lita på att de inte går runt att prata skit om en.

Däremot har jag mer en gärna många bekanta för jag är inte den personen som prata om andra.

Jag strunta i vad andra har eller gör om det inte skulle vara något som skulle skada en person eller djur.

Men att ringa runt eller springa i stugorna för att prata skit nej det har jag aldrig gjort. 

Nej det är trevligt att kunna vara med andra människor men då vill jag inte prata om vad sture eller sigge gör eller har gjort. Då ska man prata om det som rör en annan.

För mig är mina riktiga vänner är som min familj och de stötta jagSkrattande


Ni kanske inte håller med mig det är ju upp till er men med alla dessa personer som jag har korsat min väg så finns det bara få som kan vara ens riktiga vän.


Va nu rädda om er och ha gärna syn punkter av det jag har skrivit det är så trevligt att se vad andra ser på denna sak.


Stora kjamenFlört

 
 
Maria

Maria

11 september 2009 11:28

Ja du ...I nöden prövas vänskapen ,så sant så sant.
Man kan visst ha många vänner ,men man kanske pratar om lite olika saker med vissa.
En del känner man att man kan anförtro sig till,och vissa pratar man mer om vind och väder.
Lite obahagligt bara innan man vet vilken som är vilken.
Om någon anförtror sig till mig, så stannar det hos mig.
Jag hoppas att jag tillhör din lilla skara av vänner i alla fall!!!
Ha det gott och en trevlig helg

Kramelikram Maria

http://ellebackens.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

11 september 2009 23:02

Det är stor skillnad på bekanta och vänner. Visst kan man säga att man har många vänner, men ofta är de flesta av dem enbart bekanta man umgås med mer sporadiskt. Sina vänner har man förtroende för och kan prata av sig med, utan att vara orolig för att det man säger går vidare. Och har man inte fullt förtroende för någon så är det inte en vän utan en bekant. Mina bekanta umgås jag med och pratar om alldagliga saker med eller kanske har fester tillsammans mm, men de står mig inte lika nära som en vän gör.
Jag ställer upp för mina vänner oavsett vad det handlar om eller de gjort något tokigt. Vi gör alla fel ibland och då är det gott att ha någon att luta sig mot när det blåser hårt.
Ha det gott
kram

http://www.ekoxenskennel.se

 
Sussi

Sussi

12 september 2009 01:12

Håller med om det du skriver. Man kan inte var vänner med alla..

Jag har några nära vänner och jag umgås ofta med dom. Det räcker alldeles utmärkt för mig :-)

Sov så gott
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Sussa

Sussa

12 september 2009 08:00

Svårt för barn att förstå när vi knappt reder ut det själva. Det enda är att göra som du; Förklara!
Han kommer ju att råka ut för SÅ MÅNGA GÅNGER!
Det känns skönt när man rett ut för sig själv vem som är vän o vem som är bekant. Jag antar att även en annan åldring (43 snart) kommer att åka på fler blåsningar vad gäller det. Trots att man tror att man vet.
Nu ska jag kolla på hundfoto o badkillar :-/

http://sussasvovvar.blogspot.com

 
Ingen bild

Sissi

12 september 2009 17:47

Jag förstår att ni levt lite i chock, inte alls konstigt! Men som jag sa till Harry, materiella ting kan ersättas...
Jag håller med dig om att det är för mycket skitsnack och smutskastning runt om i vår värld....och visst är det ärligare att kontakta den person man har något att prata om!
Hoppas att röjningen efter branden snart blir klar!
Lycka till och kram till er alla

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards