Bearclaw

Direktlänk till inlägg 23 september 2007

Har målat taket.

Av Rosie-Marie & Harry - 23 september 2007 23:22

Fy katten vad ont i nacken man får när man måla taket jag och min man målade tv-rummet nu i kväll. Och det är ju ingen skön ställning man har först stod vi på en pall, sen frågade jag Harry om han inte hade ett längre skaft. Så han gick ut och fixad det gick mycket lättare, men man fick inte mindre ont i nacken för det(snyft). Mellan pauserna så städade jag på över våningen vår 8-åring hade ju fått ny säng och jag han inte städa där i går, men nu är det städat och fint i hans rum .Han blev så glad när rummet var i ordning när han kom in, de hade varit ute och lekt. Blev även lite paff för vår 4-åring hade nämligen städat sitt rum och det var helt okej, ha bruka nämligen inte vilja städa. Han bruka säga att det ska hans systrar göra, vad skall jag annars ha dem till. Ja säger det barn man får sig många skratt av deras kommentarer. Sen när vi hade målat en gång så fick jag ta in barnen så de fick något i magen innan de skulle lägga sig. (-åringen tog jag upp i duschen innan han fick ta någon kvällsmat. Sen la jag dem i sina sängar de var helt slut eftersom det tog inte lång tid innan de sov. Fixade lite smörgåsar till min man som han skulle ha med sig till jobbet, han skall åka vid midnatt, och nu ligger han och sover. Så jag lovade honom att fixa lite kaffe och smörgåsar som han kunde ha på sin resa, och var gör man inte. Nu sitter jag framför tven och skriver lite till min blogg. Även de stora pojkarna har varit jätte duktiga idag ja även i går de har jobbat på med deras saker. Och de har kommit långt med det de gjorde, jag sa till dem att ger man sig bara katten på vad man skall göra så klara man allt. Vår yngsta tjej ringde och frågade efter ett recept på paj, och det är inte lät att ge recept när man inte använder mått. För jag ta i lite av varje sen ser jag om jag behöver mer eller mindre. Men hon fick ett recept som hon kunde använda sig av, sen får jag hoppas att de kunde äta det när det var klart. Ja nu får man nog gå och lägga sig man har en väcka klocka som ringer om några timmar, då är det bara att göra det man bruka göra om dagarna. God-natt på er alla.Kjamen

 
 
Marianne

Marianne

25 september 2007 13:31

Full fart som vanligt hos er. Måla tak är jobbigt, så det överlåter jag till gubben. Ärligt talat så klara inte mina armar mm av att måla tak. Men annars så tycker jag det är roligt att måla. Även tapesera är rätt kul. Men vi har lärt oss att några mönsteranpassande taper inte funkar hos oss. Här finns inte en rak vägg. Roligt när barnen överraskar en positivt. För det mesta brukar deras överraskningar bestå i mer arbete. Kram Marianne

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

27 september 2007 19:41

Du har blivit taggad av mig. Gå in på min blogg och läs sju sanningar om mig. Så ser du vad du ska göra. Helt frivilligt naturligtvis. Kram Marianne

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards