Bearclaw

Direktlänk till inlägg 11 september 2007

Idag ska barnen till skolan:)

Av Rosie-Marie & Harry - 11 september 2007 09:11

Igår blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig(som vanligt). Min mamma kunde inte komma då jag hade tänkt mig. Men hon kom lite senare detta innebar att allt blev fram flyttat, jag hade tänkt att när vår 8-åring kom hem från skolan då skulle bulldegen vara klar. Inte då jag var vid den tid punkten kvar i stan och bara för en annan skulle åka och handla så skulle andra göra det med. Jag kom hem samtidigt som vår äldsta son vilket jag tyckte var tur, för han fick hjälpa mig att bära in mina varor. Sen var det bara att plocka in allt och börja plocka ordning så diskbänken blev fri från allt som låg där. Började sen med degen de små stod och tittade på och Gabby var längst benen på mig, jag höll på att ramla över henne. Jag vill ju inte göra hundarna ila så jag fick lägga de ute i hallen tills jag var klar, för när jag håller på så springer jag fram och tillbaka. Sen mitt i allt bak så var jag tvungen att fixa mat för barnen var hungriga maten i skolan var visst inte så god. Det blev ett av brått från bullarna medans vi åt mat sen bakade pojkarna igen. De var duktiga och gjorde många goda bullar, det som var lite synd var att vi hann bara baka bullar. Vi som skulle baka så mycket så detta innebar att jag fick lova att det blev lite bakning idag med. Det blev fika på kvällen med bullar och mjölk barnen åt bullar så de tutade ut igenom öronen. (hehehehe). Gjorde sen ordning de små för kvällen och läste läxan med 8-åringen sen gick även han och la sig. Jag och Harry var helt slut kändes som vi inte hade sovit på en hel vecka. Vi skulle vara duktiga och gå och lägga oss i tid, men så blev det inte vi kom inte i säng fören 23.00

 

Nu var det tisdag igen jag gjorde som jag brukar göra varje morgon det är inte klokt vad man är en rutin människa. Det bästa är att man hade inte gråtit blod över om någon annat kunde hända på morgon . Jag gjorde ordning de små för vi ska till kyrkan barntimme, så det var bara att hämta kläder som pojkarna själva har bestämt. Sen skulle de fixa håret de kammade sig och kammade sig det tog lite tid innan de var nöjda med sitt hår. Gav hundarna mat och släppte ut dem så de kunde göra av sina behov, tog in dem de fick ligga i hallen en liten stund för de var lite blöta. Pojkarna såg lite på tv innan vi ska åka de tycker det tar för lång tid innan vi ska åka. Och de fråga en gång var 5minut känns det som, Vi åker nämligen vid 09.15 för det börjar vid 09.30 Och de vaknar vid 07.00 och det är ju lite tid de får vänta. Nu ska vi åka barnen sprang ut så de är redan klara.

Kjamen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rosie-Marie & Harry - 8 mars 2013 12:45

Today I am really happy. Has been in a meeting with my big son, when all parties had been talking about what they had on his heart, it felt okay. Got up everything I had in my heart and came up with very positive results feels so good. Think even my ...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 februari 2013 09:27

Good morning all the wonderful people    Have been awake for a while now, drinking my coffe. Like every day*s schedule full of things to do    The kids are in school now, all my dogs have been out and wait for their food. Will soon go to the d...

Av Rosie-Marie & Harry - 6 oktober 2011 21:40


    A little what my company does, carwrapping as in the picture. :)) Huggies Lite vad mitt företag gör, folierar bilen som är på bilden :)) Kjamen   ...

Av Rosie-Marie & Harry - 14 juli 2011 20:50

  Our smallest girl // Vår minsta tjej     big sister // stora syster       Huggies // Kjamisar ...

Av Rosie-Marie & Harry - 4 april 2011 13:54

It has been busy with sick children and puppies. I have not had time to blog unfortunately you would like to catch as much but that is what it is. Our smallest little girl is 5 months already and she has really started to want to look around some mor...

Presentation

Omröstning

Hur gillar ni att äta semlor??
 Äta toppen först
 Äta med varmmjöl på talrik
 Äter den som den är
 Ta bort mandelmassan
 Gillar det inte alls.

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards